Zoeken Vraag het forum

Bloedwaardes

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Dat is dan alvast niet verkeerd.
    Heb je enig idee of er voordat de klachten ontstonden een periode van veel stress of spanningen is geweest?

Wat je zou kunnen proberen zijn ademhalingsoefeningen en spierontspanningsoefeningen. De oefeningen zijn toegespitst op hyperventilatie door angsten, maar kunnen ook heel goed worden gebruikt bij hyperventilatie door andere oorzaken
    https://www.dokter.nl/hulp-bij-angststoornis/nieuws/angstgevoel-beheersen-deel-1
    https://www.dokter.nl/hulp-bij-angststoornis/nieuws/angstgevoel-beheersen-deel-2

Jaap

Ik zal de oefeningen bekijken! Bedankt daarvoor.

Voordat ik klachten kreeg heb ik een hele poos wel minder slaap, en meer drukte gehad met name vanwege de kinderen. Vroeg wakker, midden in de nacht wakker, etc.

Reageren
    John (moderator)

En dan corona natuurlijk ook nog… opgehokt en niets kunnen

Reageren
    Jaap

Bedankt voor je tijd en reacties!!

Reageren
    John (moderator)

Graag gedaan.

Reageren
    Jaap

Nog een aanvullende vraag. Heeft het nog zin dat ik iets neem voor mijn lage ijzer?

Reageren
    John (moderator)

Je zou dat kunnen doen. Maar dat gaat ook met ijzerrijke voeding.
    https://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/ijzer.aspxVoedingscentrum

Reageren
    Jaap

Blijkbaar neem ik niet genoeg op terwijl ik wel goed eet. Mijn ferritine is wel goed dus vandaar dat ik het raar vind. Maar dan gewoon ijzertabletten nemen?

Reageren
    John (moderator)

Als het lichaam het niet goed opneemt zou daar toch eerst naar gekeken moeten worden

Reageren
    Jaap

Wat zou er in dit geval een oorzaak kunnen zijn? Waar zou ik dan naar moeten kijken?

Reageren
    John (moderator)

De oorzaak is dus waarom er dan naar gekeken moet worden, Maar dat is iets voor de arts

Reageren
Reageer op: Bloedwaardes
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.