Zoeken Vraag het forum

Bonzend hart in borst

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Dominique

Ik had precies dezelfde klachten alleen druk op de borst had ik niet echt , wel een heel licht drukgevoel . Bij mij is dit allemaal verdwenen sinds ik beter in mijn vel zit en niet zo veel meer aan het stressen ben , het enige wat ik nog wel heb is dat mijn hart hard bonst bij lichte tot zware inspanning en zo nu en dan overslagen .. probeer je niet te veel zorgen te maken, ik weet dat dat heel lastig is maar bij mij heeft het echt geholpen . Heel veel sterkte , ik weet hoe enorm vervelend dit voor je is !!

John (moderator)

( het komt niet door hyperventileren want dit gebeurt ook als ik totaal goed in me vel zit en maak me er niet zo druk meer om )
    Druk maken doe je dus eigenlijk wel anders zou je de vraag niet stellen en denken dat er iets niet helemaal goed is
    Maar dan nog kan het door hyperventileren worden veroorzaakt. Er bestaat ook een chronische vorm.

Doe eens de test op:
    https://www.zorgprofessionaljohn.com/hyperventilatie-test/

Reageren
    Ine

De eerste nacht op mijn nieuwe matras, werd ik wakker door hartbonzen. Het hart klopte niet sneller maar heel hard. In mijn buik, overal. Plus ik ging zweten. Als ik op een ander bed ging liggen, kalmeerde mijn hart. Binnen de drie. Maanden, heb ik de matrassen weer op laten halen. Het was geen verbeelding. Maar, waardoor kan een matras dit veroorzaken? Schyimmatras met een top van traagschuim

Reageren
    John (moderator)

Ik zou het helaas niet kunnen zeggen.

Reageren
    Johan

Ik herken wat Ine vertelt. Meestal slaap ik op mijn buik en ik ben redelijk mager, je kan mijn hart ook zien kloppen in mijn borst en buik.

Ik ben regelmatig voor mijn werk op reis en ben dus vaak in hotels. Ik heb dus al op heel wat matrassen geslapen.
    In sommige bedden merk ik totaal niets van mijn hartslag, maar in andere bedden voel ik mijn hart duidelijk kloppen in mijn buik en borstkas. Ik kan me wel voorstellen dat als je er op gaat letten, je hart ook sneller gaar kloppen en je gaat zweten.

Op sommige matrassen hoor ik mijn hart ook duidelijk kloppen (2 kloppen: boemboem boemboem, dus het zijn mijn hartkleppen zelf die ik hoor en geen slagader). We hadden vroeger thuis een waterbed. Daarin voelde ik mijn hart extreem duidelijk kloppen. Ik hoorde mijn hart toen ook heel luid. Even luid zelfs als wanneer ik bv. mijn oor tegen hart van mijn vrouw leg. Maar dat went wel…

Reageren
Reageer op: Bonzend hart in borst
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.