- Anoniem19 september 2014 om 08:43
Hallo,
Enkele nachten geleden wilde ik rustig gaan slapen. Plotseling voelde ik mijn hart heel snel gaan en heel erg bonken. Ik had dit nog nooit eerder gehad, dus werd er een beetje angstig van. Kreeg daarnaast last van harde suizen in mijn hoofd, waardoor ik nog angstiger werd. Ben maar even rustig gaan zitten en heb wat water gedronken, maar toen ik weer ging liggen nog steeds een erg onrustig/snel hartrime. Uiteindelijk in slaap gevallen maar sinds deze gebeurtenis voel ik overdag mijn hart af en toe 1x heel hard bonken. Daarna lijkt het weer rustig en deze bonken komen af en toe terug. Ook voel ik mijn hart constant kloppen, maar dit kan ook zijn omdat ik me er nu meer bewust van ben. Herkent iemand deze klachten? Ben trouwens 23 jaar.
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
19 september 2014 om 09:44Heb je last van stress of spanningen?
ReagerenAnoniem20 september 2014 om 21:18Nee!
ReagerenJohn (moderator)
20 september 2014 om 23:37Ga dan even langs bij je huisarts en laat naar je hart luisteren en eventueel een hartfilmpje maken.
ReagerenAnoniem24 september 2014 om 09:17Ik ben bij de huisarts geweest. Hij heeft even naar mijn hart geluisterd en zuurstof gemeten en dat was allemaal goed.. Verder is me vooral verteld dat ik me geen zorgen erom moet maken en heb nog even bloed geprikt om te kijken of het misschien aan m’n schildklier ligt. Op het moment dat ik bij de dokter was voelde ik ook geen onregelmatig hartslag. Heb nog steeds wel elke dag af en toe het gevoel dat het onregelmatig is en hij af en toe bonkt. Blijf het toch raar vinden..
Bedankt voor uw hulp.
ReagerenAnoniem9 augustus 2023 om 09:26Hai onbekende,
na een aantal x op het spoed beland te zijn kreeg ik een verwijzing naar een cardioloog. Na bepaalde onderzoeken bleek ik 2versleten hartkleppen te hebben. Deze zijn via een zware hartoperatie vervangen en herstelt. 4 maanden later kreeg ik opnieuw last. Opgeblazen weer, onrust door mijn hele lichaam, niet kunnen slapen, bijna niet meer eten en het belangrijkste, dat als ik naar bed ging mijn hart bonkte als een gek. Ook kreeg ik totaal geen lucht meer.Voor de kerst op hart bewaking nog gelegen en na weer wat onderzoeken bleek dat ik nu te maken heb met chronisch hartfalen. Betekent dat de pomp functie van mijn hart niet goed meer is.(45 nog inplaatst van 55-60). Ik leef nu op heel wat medicijnen die mij moeten helpen om zo goed mogelijk nog te kunnen leven. Ben net 62 jaar. Voor iedere vrouw wil ik zeggen, pas goed op jullie lichaam. Het vrouwen hart is heel anders dan een mannen hart. Wij hebben er maar 1 van. Dus, schroom niet om naar je huisarts te gaan. Niet alles kan op stress gegooid worden wat vaak wel word gedaan. Mijn huisarts ben ik dankbaar voor zijn reactie en inspanning voor mijn. Dames pas goed op jullie zelf.
Reageren