Zoeken Vraag het forum

Moet ik me zorgen over een onregelmatige hartslag

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lisa

hallo, ik heb een bloeddruk meter van een heel goed merk, de dokter gebruikt hem zelf ook. Deze ziet ook als je hart onregelmatig slaat. Nu gaf hij gisteren aan dat mijn hartslag onregelmatig was. Ik voelde wel iets maar kan het niet goed uitleggen. Voelde als een snelle hartslag tussen 2 hartslagen, en klopte dan terug normaal. Het voelde niet als een overslag, integendeel zelfs. Heb hem dan een paar keer hermeten en in totaal 2 x het tekentje gekregen van onregelmatige hartslag. Bloeddruk en hartslag waren goed. Bloeddruk 11/7 hartslag 80

verder heb ik geen klachten

moet ik me er zorgen over maken?

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Had je veel stress of spanningen?
    Als je hart een keer wat onregelmatig slaat is dat geen probleem. Maar betrouwbaar zijn de bloeddrukmeters niet als het daarom gaat

Reageren
    Lisa

bedankt voor je antwoord Tandor. Ja ik heb wel wat spanning en stress. Ik eevaar ook als ik inadem dat mijn hartslag omhoog gaat en bij het uitademen enorm daalt

Reageren
    John (moderator)

Dan denk ik toch dat het vooral stress/spanningsklachten zijn

Reageren
    Romy

ik heb t ook heel vaak. Of hij slaat opeens snel of hij slaat over. Of een paar keer uit het ritme achter elkaar.

veel onderzoeken gehad. Ook geregistreerd op een holter  maar kon geen kwaad zeiden ze. Ik vind t nog steeds beangstigend. Het went nooit naar mijn idee.

Ik merk dat ik het erger heb rond de eisprong en voor de menstruatie.

gr romy

Reageren
    Lisa

Dankje Romy! Heb er ook veel meer last van rond de eisprong en menstruatie. Maar ben nog maar net ongesteld geweest. Is idd niet prettig. Ben er constant mee bezig nu :-/ het maakt het natuurlijk erger. Heb wel wat stress gehad de laatste weken en veel stil gezeten. De oorzaak van de stress is sinds gisteren opgelost. Nu even mijn gedachten van m’n hart afzetten en hopelijk gaat het zo over.

Ik aprecieer je reactie enorm. Dankjewel tandor en romy

Reageren
Reageer op: Moet ik me zorgen over een onregelmatige hartslag
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.