- Lucia22 september 2018 om 12:51
Hallo, ik schrijf om het verhaal van mijn kleindochter te vertellen.
Mijn kleindochter is net 19 jaar, en ze heeft al sinds haar 16de heel veel last van hyperventilatie.
Nu was zij deze zomer in Amerika, en ze voelde zich 1 dag voordat ze weg zou gaan, ontzettend ziek. Ze moest ongesteld worden, maar die kwam 2 weken te laat. Elke dag zat ze ermee en was zij op vakantie heel erg misselijk ect, de hele dag door.
2 weken later kwam haar ongesteldheid. Daarna heeft ze zich nooit meer echt ‘fit’ gevoeld.
Haar symptomen nu zijn:
- vermoeidheid
- snel buiten adem
- paar dagen geen ontlasting
- heel erg misselijk
- benauwd ( hyperventilatie)
Nu ben ik met haar naar de dokter geweest, en die dokter heeft naar haar buik geluisterd, alles klonk normaal.
Ze heeft een bloedtest gedaan voor Gluten allergie, want het is vooral na het eten erge buikpijn ect, dus misschien heeft dat er mee te maken, speelt ook in onze familie,
En ze moet ontlasting laten controleren voor de zekerheid.
Maar nu even terug naar de hyperventilatie, omdat mijn kleindochter dat al zo lang heeft, denkt ze soms dat er iets is met haar hart. En nu omdat ze zich al 2 MAANDEN niet goed en fit voelt, is ze heel bang dat er misschien iets is met haart hart, of iets anders, omdat ze begint zich heel erg zorgen te maken omdat ze zich alsmaar niet goed voelt, en dat al 2 maanden lang, en ze is heel bang dat wanneer haar bloed is onderzocht dat zij dan te horen krijgt dat ze een hele ernstige ziekte heeft of wat dan ook
Ik als oma ben ten EINDE RAAD en ik weet niet hoe ik mijn meisje gerust kan stellen, want ook ik maak mij zorgen.
Bedankt voor het lezen en graag uw advies.
2 reactiesReagerenCatootje23 september 2018 om 11:51Denk bij hyperventilatieklachten of wat het dan ook is aan de rol van het voedingspatroon, darmflora, candida, tekorten aan voedingsstoffen enz. Belangrijk is om te zorgen voor een stabiele bloedsuikerspiegel, door te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Dit is ook beter voor de aanmaak van allerlei hormonen en neurotransmitters. Voor de stoelgang zijn ook oplosbare vezels belangrijk, zoals Colon Clean. Het helpt ook je bloedsuikerspiegel stabiel te houden. Stoffen als histamine en tyramine in de voeding kunnen ook klachten uitlokken. en uitkijken met stoffen als smaakversterker en kunstmatige zoetstoffen.
Daarnaast kunnen diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren je hele gezondheid helpen ondersteunen. Veel mensen komen stoffen tekort als magnesium, vitamine B en D. Voor een persoonlijk advies eens raad vragen aan een orthomoleculair therapeut o.i.d. als ze daarvoor open staat. Eventuele medicatie, inclusief de pil, kan ook klachten geven.
ReagerenLucia23 september 2018 om 15:40Fijn Catootje, dat u reageert.
Dus u denkt dat het niet iets ernstigs is? Gewoon iets wat kan opgelost worden? Gisteravond weer mijn kleindochter in hele paniek moeten proberen te kalmeren, want zij heeft het idee dat ze een enge ziekte heeft. Nu moet ik zeggen dat ze wel erg snel gestresst raakt, maar ja, als je je al 2 maanden niet goed voelt gaat er natuurlijk van alles door je heen..
Reageren