Zoeken Vraag het forum

Hartinfarct

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sara

Ik ben hele dag kortademig,hartklopingen en pijn op borstkast….ik ben bang dat ik hartinfarct krijg ben 28jaar.help aub

38 reacties
    Reageren
    John (moderator)
    Sara

Beste tandor ik ben altijd bekend met hyperventilatie…nu heb ik angst en stress.ik heb een hartfilmpje 4maanden geleden laten maken en bloedgeprikt alles was goed maar wel snel hartslag 120.soms heb ik dat eneens en word kortademig zweet handen en voeten..en heb precies veel lucht in mijn buik dat ik elke keer moet boren.elke keer dat ik snele hartslag heb en kortademig ben ik bang van iets met mijn hart.moet ik ermee zorgen om maken?

Reageren
    Peter

Zorgen maken lost niets op, je moet de oorzaak zien te vinden.
    Lucht in je buik en dat je elke keer moet boeren? Dan lijkt het meer op een probleem met je maag. Als die problemen geeft, dan kan die tegen je hart drukken waardoor je je hart echt in je borst voelt kloppen. Zo bezien denk ik eerder dat je een probleem met je maag dan met je hart hebt. Als dat je angstig maakt kun je lichtelijk gaan hyperventileren.
    Zoals jij het hebt beschreven zou ik het eerder in de maag dan in het hart zoeken. Een hartslag van 120 in rust is wel wat hoog, maar niet meteen verontrustend en kan worden veroorzaakt door angst of stress.

Reageren
    Sara

Ja ik nam pillen om mijn maag te laten rusten en dat helpt.

Is dat dan erg voor mijn hart?kan ik hartinfarct krijgen omdat ik pijn op borstkast  heb en kortademigheid…..

Reageren
    John (moderator)

het heeft met je hart niets te maken

Reageren
    Peter

Neu, dat is helemaal niet erg voor je hart. Doordat je maag tegen je hart drukt en je hart weer tegen je borstkas voel je opeens dat je hart klopt. De kortademigheid komt door angst waardoor je lichtelijk gaat hyperventileren. Je kunt geen hartinfarct krijgen van hyperventileren of een opgezwollen maag.
    Een hartinfarct wordt veroorzaakt door een verstopping van een bloedvat in het hart. Dat komt op jouw leeftijd vrijwel niet voor.

Reageren
    Sara

Beste peter en tandor dank u wel.door hyperventilatie kan j ook pijn aan j borstkast en wazig zien?ik heb soms een druk gevoel op borstkast en ademnood percies.

Alvast bedankt

Reageren
    John (moderator)

Waarom heb je twee discussies onder twee verschillende namen over hetzelfde probleem?
    https://www.dokter.nl/forum/hart-bloed-bloedvaten/1648573-angst-hart-4/#post-1648573

Reageren
    Sara

Ik ben mss vergeten welke naam ik had geschreven..?ik stuur normaal altijd met mij  echte naam sara

Reageren
    Sara

Ik word gek door deze sympthomen,ik ben hele dag kortademig en hartklopingen…ik denk hele tijd dat mijn hart is.omdat ik ademnood ben.ik word zelfs wakker met hartklopingen en pijn aan mijn borstkast,moe…..

Reageren
    John (moderator)

nee, je bent je naam niet vergeten want je reageert ook weer in de andere discussie.

Reageren
    Sara
    Sara

Ik stuur met mijn naam omdat ik de klachten heb en wil weten wat het kan zijn..en ik stuur hier niet om plezier te doen .ik zie af van de klachten als ik met andere naam heb gestuurt excus en mss ben ik de naam gwn vergeten zoals ik zei en geen a twoord kreeg meer niet tandor

Reageren
    John (moderator)

ja maar je hebt onderhand 3 of 4 discussies gestart… Sandra sara en lola en volgens mij ook nog eens als anoniem. En ze gaan allemaal ober hetzelfde probleem. En van naam vergeten is geen sprake. Je reageert in iedere discussie. Het is beter voor jou en ook voor mij, om dat maar in een discussie te doen.
    Ga naar de huisarts en vraag een verwijzing voor de psycholoog. Ik denk dat je een angststoornis hebt

Reageren
Reageer op: Hartinfarct
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.