- Sara20 juli 2018 om 21:20
Ik ben hele dag kortademig,hartklopingen en pijn op borstkast….ik ben bang dat ik hartinfarct krijg ben 28jaar.help aub
38 reactiesReagerenJohn (moderator)
21 juli 2018 om 01:33doe de test op:
Reageren
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/Sara21 juli 2018 om 03:14Beste tandor ik ben altijd bekend met hyperventilatie…nu heb ik angst en stress.ik heb een hartfilmpje 4maanden geleden laten maken en bloedgeprikt alles was goed maar wel snel hartslag 120.soms heb ik dat eneens en word kortademig zweet handen en voeten..en heb precies veel lucht in mijn buik dat ik elke keer moet boren.elke keer dat ik snele hartslag heb en kortademig ben ik bang van iets met mijn hart.moet ik ermee zorgen om maken?
ReagerenPeter21 juli 2018 om 04:03Zorgen maken lost niets op, je moet de oorzaak zien te vinden.
Reageren
Lucht in je buik en dat je elke keer moet boeren? Dan lijkt het meer op een probleem met je maag. Als die problemen geeft, dan kan die tegen je hart drukken waardoor je je hart echt in je borst voelt kloppen. Zo bezien denk ik eerder dat je een probleem met je maag dan met je hart hebt. Als dat je angstig maakt kun je lichtelijk gaan hyperventileren.
Zoals jij het hebt beschreven zou ik het eerder in de maag dan in het hart zoeken. Een hartslag van 120 in rust is wel wat hoog, maar niet meteen verontrustend en kan worden veroorzaakt door angst of stress.Sara21 juli 2018 om 09:05Ja ik nam pillen om mijn maag te laten rusten en dat helpt.
Is dat dan erg voor mijn hart?kan ik hartinfarct krijgen omdat ik pijn op borstkast heb en kortademigheid…..
ReagerenJohn (moderator)
21 juli 2018 om 09:33het heeft met je hart niets te maken
ReagerenPeter22 juli 2018 om 02:00Neu, dat is helemaal niet erg voor je hart. Doordat je maag tegen je hart drukt en je hart weer tegen je borstkas voel je opeens dat je hart klopt. De kortademigheid komt door angst waardoor je lichtelijk gaat hyperventileren. Je kunt geen hartinfarct krijgen van hyperventileren of een opgezwollen maag.
Reageren
Een hartinfarct wordt veroorzaakt door een verstopping van een bloedvat in het hart. Dat komt op jouw leeftijd vrijwel niet voor.Sara22 juli 2018 om 02:34Beste peter en tandor dank u wel.door hyperventilatie kan j ook pijn aan j borstkast en wazig zien?ik heb soms een druk gevoel op borstkast en ademnood percies.
Alvast bedankt
ReagerenJohn (moderator)
22 juli 2018 om 09:43Waarom heb je twee discussies onder twee verschillende namen over hetzelfde probleem?
Reageren
https://www.dokter.nl/forum/hart-bloed-bloedvaten/1648573-angst-hart-4/#post-1648573Sara22 juli 2018 om 10:03Ik ben mss vergeten welke naam ik had geschreven..?ik stuur normaal altijd met mij echte naam sara
ReagerenSara22 juli 2018 om 10:10Ik word gek door deze sympthomen,ik ben hele dag kortademig en hartklopingen…ik denk hele tijd dat mijn hart is.omdat ik ademnood ben.ik word zelfs wakker met hartklopingen en pijn aan mijn borstkast,moe…..
ReagerenJohn (moderator)
22 juli 2018 om 11:55nee, je bent je naam niet vergeten want je reageert ook weer in de andere discussie.
ReagerenSara22 juli 2018 om 12:33Huh?
ReagerenSara22 juli 2018 om 12:36Ik stuur met mijn naam omdat ik de klachten heb en wil weten wat het kan zijn..en ik stuur hier niet om plezier te doen .ik zie af van de klachten als ik met andere naam heb gestuurt excus en mss ben ik de naam gwn vergeten zoals ik zei en geen a twoord kreeg meer niet tandor
ReagerenJohn (moderator)
22 juli 2018 om 13:36ja maar je hebt onderhand 3 of 4 discussies gestart… Sandra sara en lola en volgens mij ook nog eens als anoniem. En ze gaan allemaal ober hetzelfde probleem. En van naam vergeten is geen sprake. Je reageert in iedere discussie. Het is beter voor jou en ook voor mij, om dat maar in een discussie te doen.
Reageren
Ga naar de huisarts en vraag een verwijzing voor de psycholoog. Ik denk dat je een angststoornis hebt