bijna dagelijks pijn op de borst

goede avond ik ben *jansen* 22 jaar oud

ik heb bijna dagelijks een moeilijk beschrijfbaar gevoel op me borst

het begon 3 jaar geleden met acute hyperventilatie en daardoor kreeg ik hele dagen last van angstaanvallen

daar door heb ik uitendelijk een gegeneraliseerde angststoornis ontwikkelt (hypochondrie)

ik heb afgelopen jaren al veel klachten gehad en ben eigenlijk nooit gerust over mijn lichaam ik maak me eigenlijk altijd wel zorgen ergens over

ik heb verschilende huisartsen gehad die naar mijn hart/longen hebben geluisterd en mijn bloedruk en zuurstofgehalte gemeten, dat was allemaal prima en niks afwijkends gevonden.

nu heb ik weer regelmatig last van kramp in mijn schouders soms links soms rechts soms allebei de kanten,

en een soort van korte steken op de borst ik heb het op verschillende plekken gehad op de borst

maar nu zit het al weken vooral net iets rechts van mijn borstbeen

en gister bleef dat gevoel niet bij korte steken maar bleef het 10minuten zitten en moest best veel gapen.

ik ben vanaf sochtends wanneer ik wakker word al bang dat ik dit weer ga voelen

ik heb de hyperventilatie test gedaan op eze website en kom rond de 45 uit

ik adem tussen de 10-15 keer per minuut

wel merk ik als ik achter de computer werk dat ik mezelf regelmatig betrap op mijn adem inhouden

en ineens een teug lucht naar binnen te happen (zuchten)

ik blijf echter bang dat die pijn op mijn borst toch echt van mijn hart afkomt ik keek gister op google afbeeldingen en ik zie op de pleek waar de pijn nu elke keer zit ook een grote slagader zit van het hart

Reageren

Het zijn toch echt hyperventilatieklachten.....je zou ademhalingsoefeningen moeten doen

Reageren

oke dankjewel voor je snelle reactie.. dan ga ik proberen me zelf erbij neer te leggen dat het echt niet van mijn hart komt en ga ik dagelijks oefeningen proberen te doen

Reageren

Zoek op internet naar 'buikademhaling'.
    Bij Yoga worden vaak dezelfde ademhalingstechnieken aangeleerd.

Reageren

oke ik ga eens kijken dankjewel peter

Reageren

waar ik me nu druk om maak is dat ik al maanden terug kerende zeurende pijn in me schouders armen heb

kan dit van me hart afkomen?

Reageren

Dit kunnen ook spanningspijnen zijn. Stress, hyperventilatie en verkeerd ademen kunnen pijn op de borst veroorzaken. In de borst en rond het hart zitten namelijk veel spiertjes. Deze kunnen gespannen staan en dus klachten veroorzaken.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: bijna dagelijks pijn op de borst

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe