- Olly5 april 2018 om 16:37
Omdat mij een blaasoperatie te wachten staat, werd ik doorgestuurd naar een narcotiseur, die het ook nodig vond om mij door te sturen naar een cardioloog. Dit vanwege te hoge bloeddruk waardoor er ook klachten waren en een afwijkend ECG.
Cardioloog vroeg een hartecho aan, waarop te zien was dat ik een verdikte hartspier had. Daarop volgend een bloedonderzoek gehad, en nog 2 onderzoeken te gaan, een 24 uurs bloeddrukmeting, alsmede een 24 uurs hartregistratie.
Dit alles in Nijmegen.
Omdat ik in Tilburg woon en de reisafstand, dat als er iets zou gebeuren, te ver is, heeft de huisarts een verwijzing gegeven voor een cardioloog hier.
Deze maakte ook een ECG, waarop hetzelfde te zien was, een echo, ook dezelfde diagnose en een fietstest……deze cardioloog vond het blijkbaar allemaal niet zo spannend en verwees mij weer terug naar de internist voor het aanpassen van de bloeddrukverlagers…..
Vind het zelf allemaal heel erg verwarrend!!
1 reactieReagerenPeter7 april 2018 om 03:42En de vraag is?
Mij komt dit verhaal deels bekend voor. Ook ik werd eerst doorgestuurd naar de hartafdeling voor een zware operatie, omdat ze zekerheid wilden dat mijn hart geen gevaar liep tijdens de narcose. Ik had geen verdikte hartspier, maar wel een verzwakt hart. De hartafdeling heeft toen wel goedkeuring gegeven voor de zware operatie.
De blaasoperatie is nog niet geweest?
Dan wordt eerst de bloeddruk verlaagd om vervolgens de blaasoperatie uit te kunnen voeren. Zolang er geen urgentie is nemen ze liever geen risico.
Reageren