Zoeken Vraag het forum

Angina pectoris

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • J

Goedendag,

Ik ben laatst onderzocht door de cardioloog dmv een echo, thorax foto, ecg en inspannings ecg. Alles was goed volgens de arts. Maar wanneer ik van warm naar koud ga, krijg ik steken op mijn borst. Ook heb ik soms een heel pijnlijke band om me borst, maar na 1 minuut is die weg. Dit zijn toch gewoon dé symptomen van angina pectoris? Ik heb trouwens wel een angststoornis.

34 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dan heb je dus ook geen angina pectoris…..als dat onderzocht is door de cardioloog….

Reageren
    J

Maar wat nou als ze niet alles hebben nagekeken?

Reageren
    John (moderator)

De cardioloog zou dat echt wel hebben gezien hoor.

Reageren
    John (moderator)

Je hebt toch CHV? Dat is toch de oorzaak van de meeste van je klachten… en eigenlijk weet je dat ook, want er is a vaker over gesproken

Reageren
    J

Ja, maar zo’n felle pijn op de borst van links naar rechts kan toch nooit chv zijn?

Reageren
    John (moderator)

Dat zou toch wel kunnen hoor

Reageren
    J

Dus geen arts bellen?

Reageren
    John (moderator)

Die beslissing moet je natuurlijk zelf nemen.
    Ik heb even in je berichten geschiedenis gekeken. Je hebt nogal wat klachten waarover je je toch wel erg veel zorgen maakt. Je zou een angststoornis kunnen hebben. Misschien is het goed om dat eens met je huisarts te bespreken…

Reageren
    J

Ja ik heb ook een angststoornis, een ook al een psycholoog. Maar ik kan toch wel nog dingen naast angst hebben?

Reageren
    John (moderator)

Natuurlijk zo dat kunnen….maar de klachten die jij hebt, wijzen toch echt op spanningsklachten

Reageren
    J

Wat zou u dan denken, een geirriteerde rib/spier?

Reageren
    John (moderator)

dat zou kunnen. Maar hyperventilatie zelf kan die klachten ook al veroorzaken

Reageren
    J

Maar het was echt een paar keer toen ik van binnenshuis naar buitenshuis ging, dat is toch gewoon hartkramp?

Reageren
    John (moderator)

Dat is beslist geen hartkramp….anders was je niet meer naar binnen kunnen gaan

Reageren
Reageer op: Angina pectoris
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.