Home / Hart, bloed & bloedvaten / Snelle hartslag in de ochtend?
Hallo
Het is me opgevallen dat ik de laatste tijd ineens een snelle hartslag heb, dit kan 1 tot 2 uur aanhoude waarna die weer normaal word. Vanmorgen bijvoorbeeld, ik had gedouched en voelde me hart weer super snel slaan, ben toen een poosje gaan zitten in rust was mijn hartslag 120 slagen per minuut het voelt ook erg ongemakkelijk als ik dit heb(voel het hart dan erg hard bonken). Zou het iets ernstigs kunnen zijn? Ik ben een vrouw van 25 jaar en slik Nifedipine voor mijn bloeddruk wegens nierfalen. Mijn bloeddruk was op dat moment 130/80
Het zou een bijwerking van de medicatie kunnen zijn. Bespreek het met je behandelend arts.
Die is helaas op vakantie, heb in april weer een afspraak in het ziekenhuis. Ben op moment vanwege mijn nierziekte heel erg gestresst en wat bang voor de toekomst. Komt bijvoorbeeld een erfelijksheidonderzoek etc aan en loop bij een gyneacaloog word erg bang van al die onderzoeken. Daarom ben ik dagelijks veel met mijn nierziekte bezig kan weinig genieten van de normale dingen in het leven.
Ik weet dat het erg moeilijk is, maar probeer toch zoveel mogelijk te ontspannen en doe leuke dingen. Want ook van veel stress, kan je hartslag behoorlijk verhogen. Ik snap natuurlijk dat het je dagelijks bezig houdt, maar helpen doet het niet.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!