Zoeken Vraag het forum

Paniek aanval

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem meisje 20

Ik heb al heel de dag een hoge hartslag 100 ik rust en een vreemd gevoel op de borst. Net lag ik op de bank en kreeg ik het ineens heel ijl in mijn hoofd en ging mijn hartslag de hoogte in. Nu heb ik pijn tussen
    Mijn borsten aan mijn borstbeen m, nog altijd heel ijl, pijn aan
    Mijn linker arm, pijn tussen mijn schouder bladen en nog steeds dat vreemd gevoel op mijn borst.
    Ik ben bekend met paniekaanvallen maar dit heb ik nog nooit zo lang gehad.

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Toch kan een paniekaanval de oorzaak zijn.
    Doe eens de test op:
    https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

Reageren
    Anoniem meisje 20

Dus dit was geen infarct?

Reageren
    John (moderator)

Nee, dat was zeker geen infarct

Reageren
    Anoniem meisje 20

hier ben ik terug. ik voel me na gisteren nog steeds niet goed. ik blijf de schrik hebben dat het iets aan mijn hart is . ik heb de dokter gebeld en hij zei ‘het is gewoon weer paniek’. Maar waarom voelde het dan zo anders? waarom heb ik nog steeds last? vragen waar mijn HA niet echt een antwoord op had. dit maakt mij dan natuurlijk nog meer bang. de klachten die ik nu nog heb
    – pijn onder mijn linker borst en een deel van mijn zij en rug
    – soms pijn aan borstbeen
    – kortademig
    ik heb opgezocht over paniekaanvallen. alles wat ik heb gelezen is dat een aanval ongeveer 10 min duurt maar bij mij duurde het maar 30 sec. dus maak me daarom zorgen
    ik weet niet meer wat ik kan doen

Reageren
    John (moderator)

Heb je de test gedaan die ik stuurde?

Reageren
    Anoniem meisje 20

Ja deze was negatief

Reageren
    John (moderator)

Ik ga er toch ook vanuit dat het angst/paniek klachten zijn. Je klachten passen daar in ieder geval wel bij, en niet bij een hartprobleem

Reageren
Reageer op: Paniek aanval
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.