Zoeken Vraag het forum

Soort pijn op borst bij inspanning

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • J

Goedenavond,

Als ik de trap op loop, heb ik af en toe een soort pijn op mijn borst. Ik heb al eerder berichten gepost over hart gerelateerde dingen, maar hoe kan dit met angst/stress/hyperventilatie te maken hebben? Want het is alleen met inspanning.

38 reacties
    Reageren
    John (moderator)

dat komt toch vooral door angsten en spanningen

Reageren
    J

Maar hoe kan dat dan door angst en spanning ontstaan?

Reageren
    John (moderator)

Angst stress en spanningen en hyperventilatie kunnen heel veel lichamelijke klachten veroorzaken.

Reageren
    J

Wacht, dit zou natuurlijk ook brandend maagzuur kunnen zijn?

Reageren
    John (moderator)

Als je last van je maag hebt zou dat kunnen, maar daar had je niets van verteld

Reageren
    J

Klopt ben ik vergeten te zeggen, heb door die angst en stress vele kwaaltjes. Maag is een groot deel ervan. Had ook net gegeten, en de andere keren traplopen gingen goed. Had vet gegeten, duidelijk maagzuur dus? Kan dat echt zo een vervelend gevoel geven?

Reageren
    John (moderator)

ja, dat kan zeker…. Het kan ervoor zorgen dat je slokdarm in een kramp schiet

Reageren
    J

Dit is toch vooral bij bukken ook? Nu heb ik een licht zeurend gevoel bij mijn borstbeen. Ook maag?

Reageren
    John (moderator)

Dat zou kunnen. Ga met die klachten naar de huisarts

Reageren
    J

Heb ik al lang gedaan. 4 ecg’s en omeprazol slik ik. Ook psychologen en medicatie voor de angst. Denkt u dat dit hartklachten zijn dan?

Reageren
    John (moderator)

Nee.
    Ofwel angst/stress/spanningen of dus je maag

Reageren
    J

Ja die maag komt door de stress denk ik dus. Trouwens ik heb ook last van pijn in mijn armen en schouders en rug. Ook stress?

Reageren
    John (moderator)

dat zal ongetwijfeld van stress en spanningen zijn

Reageren
    J

Ik heb trouwens heel weinig last van die echte pijn/knijpend gevoel bij het bukken. Kan je het wel brandend maagzuur noemen? Heb meer het gevoel dat er achter in me keel nog eten zit, en nooit het brandend gevoel als ik zit.

Reageren
Reageer op: Soort pijn op borst bij inspanning
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.