Home / Hart, bloed & bloedvaten / Meerdere hartoverslagen achter elkaar
Hallo,
Ik ben al een tijdje bekend met hartoverslagen. Bijvoorbeeld bij het bukken, diep inademen en soms bij activiteiten. Soms ook wel eens 2 flinke achter elkaar. Meerdere ecg’s gehad, eventrecorder en een inspanningstest. Volgens de cardioloog ongevaarlijk gezien mijn jonge leeftijd. Blijf het moeilijk vinden om te accepteren.
Nu had ik gisteravond toen ik van snel rondlopen naar in bed ploffen overging een heel erg akelig gevoel. Meerdere overslagen achter elkaar, het leek wel alsof er iets bleef vasthangen. Raakte er wel van in paniek. Denk dat het zo’n 10 seconden duurde voor het stopte en ben hier best wel van geschrokken. Was daarna ook echt niet lekker.
Mijn vraag is of dit kwaad kan? Is het een reden om toch weer iets te laten onderzoeken? Zijn er meer mensen die dit wel eens zo erg hebben? Dacht echt even dat ik er in zou blijven..
Doorgaans zijn het onschuldige verschijnselen. Wel vervelend.Als er iets ernstigs zou zijn, had dat uit de onderzoeken die gedaan zijn toch wel moeten blijken. Je kunt natuurlijk altijd met je huisarts overleggen als je er ongerust over blijft.
Goedemiddag,
Ik ben een beetje de wanhoop nabij en moet het even kwijt. Ik ben een vrouw van net 30 die niet rookt,drinkt, overgewicht of suikerziekte heeft en na mijn weten gewoon gezond is. Nou moet ik wel zeggen dat ik enorm veel stress heb en soms dagen aan het trillen bent(nu bijv ook)ik maak mij enorm zorgen over mijn hart en dat heb ik al 5 jaar.
4 jaar geleden een 24 uur filmpje laten maken omdat mijn hart snel ging en ik soms hartoverlagen had. Er is niks uit het filmpje gekomen maar je raad het al op dat moment had ik geen hartoverslag(naar mijn weten) nu heb ik dus weer sinds kort dat mijn hart overslaat ik voel hem dan eruit springen ik ben dat wel gewend alleen het verschil is dat ik hem normaal maar 1 keer voelde en dat het weer weg ging en dan later weer 1 keer en gisteren voelde ik hem dus 3x achter elkaar overslaan(ik zat gewoon in de auto)gelukkig verdween het toen weer en ik had buiten die hartoverslagen geen andere klachten en nu maak ik mij daar vreselijk zorgen om. Ik ben dus bang dat ze vanuit mijn kamers komen en ik daardoor een hartstilstand zal krijgen.
Dit heeft toch alles met stress te maken en hyperventileren. Dan kan lijken alsof je hart overslaat maar in werkelijkheid is dat niet zo
Okee bedankt voor u berichtjes! Ik vond het vooral heel eng dat er ineens een paar achter elkaar kwamen terwijl ik dat voorheen niet had. Ik kan voor mijzelf dan ook niet verklaren waarom dat ineens zo gebeurde terwijl ik altijd al verkeerd adem(ik adem chronisch verkeerd)
Maar als ik het goed begrijp(ik ben misschien een leek hoor) als je chronische hyperventilatie heb dan ben je toch continu aan het hyperventileren en dan moet ik het toch elke keer hebben? Dan kan ik het nog niet echt verklaren
Er kunnen stress momenten zijn of paniekaanvallen waarbij dat erger gaat worden en dan krijg je er klachten van
Ik heb ook veel overslagen en daarbij nog twee andere ritme stoornissen. Geen van drieën kunnen kwaad maar daardoor niet minder vervelend.
Als je je ongerust maakt dan laat je een keer een ecg maken. Ik heb er medicijnen voor maar die werken niet afdoende. Mindfullness heeft me wel geholpen bij de angst ervoor. Dus accepteren en bij twijfel even laten checken. Een gerust gevoel helpt beter dan de stress ervoor die de overslagen kunnen verergeren.
Gr Yvonne
Hoi
Test op Brugada Syndroom, ik heb deze precieze klachten ook en mijn vader heeft het Brugada Syndroom, ik heb daar 50% kans op.. ik heb binnenkort ook deze test, ik denk dat ik het helaas heb met de exacte klachten als jij. Heeft u familie leden die hartaandoeningen hebben/hadden?
Groeten
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!