- Crr29 december 2017 om 18:12
Ik loop al tijde rond met klachten ik heb vaak last van hartoverslagen, de hele dag door maakt niet uit of ik werk of stil zit, en ook in de ochtend als ik opsta echt een aantal keer achter elkaar maar dan voelt het als of me hart nog niet genoeg kan pompen aangezien ik hem dan ook amper voel als ik snel naar beneden of naar boven ben wezen rennen, als de dag dan verder gaat voel ik hem wel weer duidelijk als ik het zelfde doe. Maar ook telkens als ik uit mijn stoel of erop ga zitten slaat die ook over, en ook soms een soort overslag die niet helemaal lukt, normaal is het geen slag en dan een bonk. Maar ook een rare slag het is moeilijk te beschrijven maar als of er soort bubbeltjes in me hart zitten die knappen en daarbij rammelende slag. Misschien (fibrilleren) Dit kan nooit gezond zijn en heb ook al een ecg en hart filmpje gehad maar daarbij was niks te vinden, de klachten veranderen ook steeds. Het blijft doorgaan totdat ik bijvoorbeeld opsta en me hartslag anders laat gaan. ik probeer niet bang te worden maar het blijft maar en steeds weer andere klachten.
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
29 december 2017 om 18:30Als dat werkelijk je hart zou zijn met wat je beschrijft was je al lang dood geweest.
Reageren
Doe eens de test op:
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/Crr29 december 2017 om 18:40Ik snap dat je dat denkt maar het is toch echt me hart. Kan zelf me hartslag zien via een apparaatje dat je op je vinger doet. Ik snap dat het niet heel betrouwbaar is maar je ziet wel duidelijk wanneer je een slag voelt dat er een slag op de lijn te zien is. Nu als ik dus voel wat ik beschrijf zie ik dat ook daarop en het is niet een normale hartslag lijn.
ReagerenJohn (moderator)
29 december 2017 om 18:50dan moet je met de klachten naar de huisarts gaan en om een 48 uurs holteronderzoek vragen
ReagerenCatootje29 december 2017 om 21:03Als je er op gaat letten voel je van alles dus daarmee uitkijken.
Reageren
Wat wel een rol kan spelen zijn factoren als voeding en tekorten aan diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Zo is onder andere magnesium belangrijk voor spieren, je hart en nog veel meer lichaamsprocessen. Denk ook aan dingen als smaakversterker, kunstmatige zoetstoffen etc als ontregelaars van je systeem. Als je nog andere klachten hebt kan je daar ook wat uit afleiden.