Home / Hart, bloed & bloedvaten / Bloeddruk meten
Hallo ik wil graag weten hoe je je eigen bloeddruk thuis kan meten ik heb een betrouwbare bloeddruk meter thuis maar me vraag is hoelang je moet wachten tot een tweede meting ik heb gehoord dat als je snel weer meet dat ie niet betrouwbaar is
Is dit waar? Ook heb ik gemerkt dat mijn bloeddruk varieert (veel lager) laat zien als ik snel meet kan dit door dat ik verkeerd meet?
lees de gebruiksaanwijzing van de bloeddruk eter goed! Het is niet zinvol om vaker dan 2 x per dag je bloeddruk te meten. Die varieert sowieso de hele dag.
Stel je zit rustig aan tafel en je bloeddruk is goed. Je doet een machete om om je bloeddruk te meten, vervolgens start je de meting. Doordat je het bloedvat in je arm dichtdrukt raakt je lichaam in stres en zal het hart krachtiger gaan pompen om de bloedtoevoer in je arm te herstellen. Mijn vraag is; wat klopt er dan nog van een bloeddrukmetingen als die onder een stresssituatie gebeurd? Volgens mij kan zon'n meting nooit de juiste waarde aangeven.
je lichaam raakt daar niet in de stress van. Je hart gaat er ook niet harder van kloppen. Als dat zo was, zou je geen bloeddukmeters kunnen gebruiken
Ik Kan mij indenken dat wanneer de toevoer in je arm wordt afgesloten er een seintje van je arm naar je bovenkamer gaat dat er wat mis is en dat er een reactie op komt. Laatst nog een stuk gelezen dat bloeddrukmeters het meest onnauwkeurige meetinstrument is om je bloeddruk te meten.
4
Denk je nou echt dat zo over de hele wereld in alle ziekenhuizen en bij alle artsen bloeddrukmeters zouden gebruiken als meetinstrument , als het zo'n onbetrouwbaar meetinstrument zou zij ?
Waardeloze website dokter.nl.
Alle onderbouwde kritiek wordt verwijderd. Schandelijk!
Het plaatsen van gekopieerde teksten van andere websites is niet toegestaan en een overtreding van het copyright. Dergelijke teksten worden verwijderd
Verwijzingen of gedeeltelijke copy pasten zijn meestal niet verboden, gebeurt overal. Ik heb nergens op deze site kunnen lezen dat dit niet mag. Van tevoren duidelijker aangeven is misschien een optie. Ik heb wel de indruk dat andere meningen niet echt welkom zijn.
Het is beslist niet zo, dat andere meningen niet welkom zijn. Maar teksten kopiëren en plakken van andere websites en die gebruiken elders, is doodgewoon niet toegestaan en een overtreding van het copyright. Dit kun je op iedere website terugvinden. Dus ook op de website waar je de tekst vandaan had.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!