Zoeken Vraag het forum

Is dit hartaanval?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Izaak

Is dit een hartaanval?

Allereerst: ik heb al een tijdje spanning en stress, en twijfel of mijn klachten daardoor komen.

Klachten:

Kramp gevoel in kaak. Daar waar de boven en onder tanden elkaar ontmoeten met een cirkel van ongeveer 8 cm in diameter omheen. Links.

Pijn in linkerarm en schouder al twee dagen.

Pijn/kramp op middenrif of net onder.  Twijfel of dit van mijn maag komt of hart.

Ik ben al naar cardioloog geweest voor een echo en ecg paar weken geleden.

Ik maak me druk hiervoor en twijfel of ik moet bellen naar huisarts/seh.

Wat denken jullie?

11 reacties
    Reageren
    Hen

Ook een jeukende gevoel in mijn kiezen links. Kaakpijn voelt alsof er vocht zit daar ofzo.

Reageren
    John (moderator)

Als je denkt dat het van je hart komt, moet je de huisartsenpost bellen en niet eerst op antwoord op internet wachten. Maar als je die klachten al 2 dagen hebt, had je dat natuurlijk ook eerder kunnen doen.

Ik denk dat je klachten veel meer met angst stress en hyperventilatie te maken hebben.

Reageren
    Izaak

Ik had gisteren naar het huisartsenpost gebeld en volgens de dokter die ik heb gesproken hoefde ik niet langs te komen omdat het niet op een hartaanval leek in combinatie met mijn leeftijd.

Nu heb ik al een tijdje een buitje net naast/onder mijn oor. Zie foto.

Is dat een klier of acne? Zou dat de oorzaak kunnen zijn van kramp/verlamd gevoel in mijn kaak? Het is ongeveer 1.5 cm lang en 1 cm breed. Het voelt alsof er vocht onder mijn huis zit in een bubbel.

Reageren
    John (moderator)

Dat lijkt meer op acne.

De andere klachten zullen waarschijnlijk door hyperventilatie worden veroorzaakt. Doe de test op:

https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

Reageren
    Catootje

Het kan goed zijn om wat te doen aan de oorzaken van de stress. Ook zorgen voor voldoende lichaamsbeweging en ontspanning. Vooral dingen als tai chi en yoga kunnen ontspannend werken. Ook kan het verstandig zijn om te zorgen voor volwaardige voeding met zo min mogelijk geraffineerde producten. Aanvullend kunnen bepaalde supplementen helpen om de stressgevoeligheid wat te verminderen, zoals magnesium en diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren.

Reageren
    Izaak

Mijn symptomen blijven en kijken te verergeren. Ik leef in constante angst voor een hartaanval.

Heb nog steeds pijn/branderig gevoel in linker schouder en arm, gevoel van verlamming in mijn linker kaak rare pijntjes in mijn borst.  Soms voelt het stekend of branderig in mijn borst.

Kan symptomen van een hartaanval zo lang duren? Ik word er gek van.

Reageren
    John (moderator)

Zolang je die angst blijft houden, zul je waarschijnlijk ook blijven hyperventileren en zullen de klachten ook aanwezig zijn.

Reageren
    Izaak

Hoe kom ik af van de angst? Enige wat ik kan bedenken is als ik gerustgesteld wordt dag het geen hartaanval is. Vandaar ook dat ik vroeg of de klachten dagen man aanhouden zonder dat je dood bent?

Reageren
    John (moderator)

Als het klachten van een hartinfarct waren, had je al lang in het ziekenhuis gelegen. Bovendien heeft de cardioloog ook niets kunnen vinden war daarop zou kunnen duiden. Het is toch vooral de angst die de klachten veroorzaakt.

Reageren
    Izaak

Dank je wel Tandor.  Ik heb op mijn fitbit ademhalingsoefeningen die ik regelmatig doe. Hopelijk helpt dat.

Ik merk nu trouwens dat er ook een buitje zit tussen mijn kaak en nek, onder mijn oorlel. Het is beetje hard. Kan dit een opgezwollen klier zijn? Misschien heb ik gewoon een griep die mijn klachten veroorzaken .

Reageren
    John (moderator)

Dat zou inderdaad een lymfekliertje kunnen zijn.

Reageren
Reageer op: Is dit hartaanval?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.