- Anoniem22 juli 2017 om 00:09
Ik heb de afgelopen paar weken heel erg last van hartkloppingen na het eten. Het gaat om het moment dat ik dan net heb gegeten en van tafel wil opstaan. Ik heb bijgehouden om hoeveel hartslagen het per minuut gaat op zo’n moment; 110-120 per minuut. Dit terwijl ik dus helemaal geen inspanning lever, maar gewoon zit. Daarnaast word ik ook heel erg duizelig. Zo duizelig dat alles net een waas voor mijn ogen is. Ik ben 169 cm en 59 kg. Juist de afgelopen maanden probeer ik meer te sporten (twee à drie keer anderhalf uur per week) en daarnaast licht verteerbare maaltijden te eten. Weet iemand waar die hartkloppingen vandaan komen? Of wat ik hiermee moet? Enig idee wat het zou kunnen zijn?
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
22 juli 2017 om 00:35Eet en drink je wel genoeg?
ReagerenCatootje22 juli 2017 om 08:06Een stabiele bloedsuikerspiegel gedurende de dag is belangrijk. Daarbij zorgen voor voldoende eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels. Ligt er ook aan wat je onder licht verteerbaar verstaat. Het is wel belangrijk om te zorgen dat je de juiste stoffen binnenkrijgt. In veel kant en klare producten als bouillonblokjes en maaltijdmixen zit smaakversterker. Dat goedje kan in zijn eentje al zorgen voor ontregelingen. Ook het zo ‘gezonde’ zuurdesembrood kan door de aanwezige biogene aminen klachten geven. Het kan dus slim zijn om je te verdiepen in wat gezonde voeding is.
Reageren