Zoeken Vraag het forum

Hoge hartslag na maaltijd

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb de afgelopen paar weken heel erg last van hartkloppingen na het eten. Het gaat om het moment dat ik dan net heb gegeten en van tafel wil opstaan. Ik heb bijgehouden om hoeveel hartslagen het per minuut gaat op zo’n moment; 110-120 per minuut. Dit terwijl ik dus helemaal geen inspanning lever, maar gewoon zit. Daarnaast word ik ook heel erg duizelig. Zo duizelig dat alles net een waas voor mijn ogen is. Ik ben 169 cm en 59 kg. Juist de afgelopen maanden probeer ik meer te sporten (twee à drie keer anderhalf uur per week) en daarnaast licht verteerbare maaltijden te eten. Weet iemand waar die hartkloppingen vandaan komen? Of wat ik hiermee moet? Enig idee wat het zou kunnen zijn?

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Eet en drink je wel genoeg?

Reageren
    Catootje

Een stabiele bloedsuikerspiegel gedurende de dag is belangrijk. Daarbij zorgen voor voldoende eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels. Ligt er ook aan wat je onder licht verteerbaar verstaat. Het is wel belangrijk om te zorgen dat je de juiste stoffen binnenkrijgt. In veel kant en klare producten als bouillonblokjes en maaltijdmixen zit smaakversterker. Dat goedje kan in zijn eentje al zorgen voor ontregelingen. Ook het zo ‘gezonde’ zuurdesembrood kan door de aanwezige biogene aminen klachten geven. Het kan dus slim zijn om je te verdiepen in wat gezonde voeding is.

Reageren
Reageer op: Hoge hartslag na maaltijd
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.