- marat11 juli 2017 om 14:34
Ik heb last van extrasystole in de rust en tijdens het sporten. ik ben al bij de dokter geweest en die zei dat het niks gevaarlijks was. nu heb ik laatst tijdens het hardlopen in een keer echt iets van 10 vlak achter elkaar gehad, ik ben toen gelijk zachter gaan lopen. wat betekend dit?
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
11 juli 2017 om 15:17Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Vraag een verwijzing voor de cardioloog
ReagerenMarat11 juli 2017 om 16:17Ik heb 25 aug een afspraak bij de cardioloog die doet dan een fietstest en een echo, ik ga daarvoor nog op vakantie, dit klinkt misschien raar maar ‘haal’ ik het wel.
ReagerenJohn (moderator)
11 juli 2017 om 16:46Extra systoles zijn doorgaans ongevaarlijk hoor. De huisarts zou je anders wel meteen hebben doorgestuurd.
ReagerenMarat11 juli 2017 om 17:00Gelukkig maar, bedankt voor je antwoord.
ReagerenBas12 juli 2017 om 01:33Topsporters hebben het meestal na intensieve acties doordat het adrenaline in het hart op dat moment nog hoog is.. Probeer ook op je ademhaling te letten, als je zomaar diep gaat inademen dan krijgt je hart meer zuurstof waardoor deze opeens een hardere bons gaat geven. Ik heb ze ook dagelijks in de rust of na sporten.
Ik hoef soms maar diep in te ademen en ik voel hem al aankomen 🙂
Reageren