Zoeken Vraag het forum

Pijn in mijn borst.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sarling

Jarenlang ( ong 40 jaren ) heb ik hoge bloeddruk gehad die bijna nooit te controleren was. Voor drie maanden terug zakte mijn bloeddruk ( zonder enige verandering in mijn medicijnen ) drastisch.  Ik heb thans steeds hele normale waarden, wat voor mij heel ongewoon is. Op zich heel goed, maar sinds die tijd voel ik me heel erg ziek. Ik heb een constante pijn in mijn borst, kan daardoor niet slapen, ik heb vaak een dove gevoel in mijn linker wang ( heel erg beangstigend ), voortdurend pijn in mijn armen en benen en heb hele zware duizelingen. Ik ben door de arts onderzocht en heb een hart onderzoek gehad ( rontgen, stress test, en wat andere onderzoeken ). Hier is niks uitgekomen. Alles blijkt goed te zijn. Maar dat is niet hoe ik me voel. Elke dag heb ik die pijn in mijn borst, en de meeste dagen heb ik de andere symptomen toe. Ik weet niet meer wat te doen, want ik voel dat het elke dag wat erger wordt. Heeft iemand hetzelfde? Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Ik zou dit heel erg waarderen. Ik ben 54 jaar, een niet roker ( ben voor 7 jaren terug gestopt ), en ben wat te zwaar, maar niet extreem. Ik wil u alvast bedanken voor uw tijd 🙂

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Heb je veel stress of spanningen? Rugklachten? Problemen met plassen?

Welk middel neem je tegen de hoge bloeddruk en hoeveel? Ben je bij een cardioloog geweest?

Reageren
    Catootje

Voor je hele gezondheid is natuurlijk je dagelijkse voeding belangrijk. Geraffineerde producten zoveel mogelijk mijden.

Wat zou kunnen spelen bij je klachten zijn tekorten aan stoffen als magnesium, zink, vitamine B/B12, vitamine D, omega 3, q10 en nog andere. Tekorten aan magnesium en vitamine  D kunnen ook een druk op de borst teweegbrengen en zijn ook belangrijk voor je bloeddruk. Medicijnen kunnen de biochemie van je lichaam beïnvloeden en bepaalde tekorten geven.

In elk geval ook naar de dokter.