Zoeken Vraag het forum

Pijn in mijn borst.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sarling

Jarenlang ( ong 40 jaren ) heb ik hoge bloeddruk gehad die bijna nooit te controleren was. Voor drie maanden terug zakte mijn bloeddruk ( zonder enige verandering in mijn medicijnen ) drastisch.  Ik heb thans steeds hele normale waarden, wat voor mij heel ongewoon is. Op zich heel goed, maar sinds die tijd voel ik me heel erg ziek. Ik heb een constante pijn in mijn borst, kan daardoor niet slapen, ik heb vaak een dove gevoel in mijn linker wang ( heel erg beangstigend ), voortdurend pijn in mijn armen en benen en heb hele zware duizelingen. Ik ben door de arts onderzocht en heb een hart onderzoek gehad ( rontgen, stress test, en wat andere onderzoeken ). Hier is niks uitgekomen. Alles blijkt goed te zijn. Maar dat is niet hoe ik me voel. Elke dag heb ik die pijn in mijn borst, en de meeste dagen heb ik de andere symptomen toe. Ik weet niet meer wat te doen, want ik voel dat het elke dag wat erger wordt. Heeft iemand hetzelfde? Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Ik zou dit heel erg waarderen. Ik ben 54 jaar, een niet roker ( ben voor 7 jaren terug gestopt ), en ben wat te zwaar, maar niet extreem. Ik wil u alvast bedanken voor uw tijd 🙂

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Heb je veel stress of spanningen? Rugklachten? Problemen met plassen?

Welk middel neem je tegen de hoge bloeddruk en hoeveel? Ben je bij een cardioloog geweest?

Reageren
    Catootje

Voor je hele gezondheid is natuurlijk je dagelijkse voeding belangrijk. Geraffineerde producten zoveel mogelijk mijden.

Wat zou kunnen spelen bij je klachten zijn tekorten aan stoffen als magnesium, zink, vitamine B/B12, vitamine D, omega 3, q10 en nog andere. Tekorten aan magnesium en vitamine  D kunnen ook een druk op de borst teweegbrengen en zijn ook belangrijk voor je bloeddruk. Medicijnen kunnen de biochemie van je lichaam beïnvloeden en bepaalde tekorten geven.

In elk geval ook naar de dokter.

Reageren
Reageer op: Pijn in mijn borst.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.