Pijn borst-> Tietze

Halllo,

Een aantal jaar geleden kreeg ik enorme pijn in mijn borst en ben ik bij de huisarts terecht gekomen. Ik had ook al regelmatig last van hartkloppingen. De huisarts heeft bloed laten prikken en een 24u bloeddrukmeting gedaan. Mijn bloeddruk was laag en bloedwaardes waren ook in orde. Zodoende werd de conclusie gesteld dat er niks met mij hart mis was en dat ik dus waarschijnlijk Tietze heb.

Ik bleef regelmatig last houden van mijn borst, maar de laatste maanden wordt het steeds regelmatiger en meer. Ook lijk ik steeds meer klachten te krijgen. Daardoor ben ik me wat meer gaan verdiepen in Tietze en voor zover ik kan opmaken zou de pijn dan meer richting het borstbeen moeten zitten ipv midden op borst, zoals bij mij. Als ik druk op de aanhechtingen doet het geen extra pijn. Hierdoor begin ik me af te vragen of ik wel Tietze heb en zo niet, wat mijn klachten dan wel veroorzaakt.

Deze klachten lijken steeds uitgebreider te worden, maar ik heb geen idee of het samenhangt. Ik heb sowieso ook veel last van mijn holtes, dus mss speelt dat mee, maar mijn spieren verzuren snel, ik word conditioneel minder, heb snel slapende ledematen en ook vaak tintelingen in mijn linkerarm als ik last heb van mijn borst. Daarnaast ben ik moe, heb ik aanvallen van misselijkheid ( nee, niet zwanger) en regelmatig drukkende pijn in mijn rechterzij.

Eerste vraag is of de pijn op mijn borst toch echt overeenkomt met het beeld passend bij Tietze en tweede vraag. Kunnen hartklachten ook mijn overige klachten veroorzaken of lijkt dit los van elkaar te staan?

Reageren

zou de pijn dan meer richting het borstbeen moeten zitten ipv midden op borst, zoals bij mij

Het borstbeen zit midden in je borst... Deze klachten zouden heel goed door Tietze veroorzaakt kunnen worden. Dat het hartklachten zijn is niet erg waarschijnlijk.

Reageren

Ik bedoel dat de pijn meer naar links zit van het borstbeen, dus in het midden van de linkerborst(kast). Maar dank je wel!

Reageren

De pijn bij Tietze kan best uitstralen. Als het je hart zou zijn, zou de pijn in ieder geval niet in het midden van linkernorst(kas) zitten. Daar zit je hart namelijk niet.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Pijn borst-> Tietze

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe