- Anoniem10 januari 2017 om 16:20
hallo, ik krijg vaak als ik rust of een slaap een bubbelend gevoel in mijn hart streek. Ik voel het wanneer ik wakker word en blijft ongeveer een minuut doorgaan en dan zakt het weer weg. Het lijkt alsof ik mijn hart voelt trillen of bubbelen. Ik voel het als ik mijn hand op mijn borst leg en heb het alleen ’s nachts of wanneer ik ’s avonds voor de tv in slaap val. Zou dit boezemfibrilleren kunnen zijn? Kan je dat met je hand voelen aan de buitenkant?wie heeft hier ervaring mee? Alvast hartelijk dank
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
10 januari 2017 om 17:36Dat is beslist niet je hart. Dat kun je zo namelijk niet voelen. Het is waarschijnlijk toch je ademhaling.. heb je veel stress/angsten of spanningen?
ReagerenAnoniem10 januari 2017 om 18:20Bedankt Tandor!
ja ik heb wel veel spanning en angst dat het mijn hart is. Het voelt namelijk precies op die plaats bubbelen. Ook heb ik vaak een soort drukkend gevoel op die plek. Ik heb inderdaad wel vaak het gevoel of ik niet goed dooradem als ik in slaap val.
ReagerenJohn (moderator)
10 januari 2017 om 18:28Ik denk dat je last hebt van hyperventilatie.
Doe eens de test op: http://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/
ReagerenAnoniem10 januari 2017 om 18:52Mijn score is 49 Tandor. Hier had ik nog niet aan gedacht, voor mijn gevoel adem ik toch gewoon rustig. Zou het kunnen dat ik in mijn slaap te snel adem? Zijn het dan misschien spieren die bubbelen als ik me ontspan in mijn slaap ?
ReagerenJohn (moderator)
10 januari 2017 om 19:11Een verkeerde ademhaling kan er heel geniepig in sluipen zonder dat je dat in de gaten hebt. Het kunnen spieren zijn door de verkeerde ademhaling. Ga eens naar een fysiotherapeut voor ademhalingsoefeningen.
ReagerenAnoniem10 januari 2017 om 19:27Bedankt voor je reactie Tandor
Reageren