Zoeken Vraag het forum

hoge hartslag grootste deel van de dag

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • stef

dag iedereen, ik ben 21 jaar en pas terug begonnen met trainen. ik weeg 77 kg en ben ong 1.72m
    Nu merk ik al een jaar of iets langer dat mijn hartslag aan de hoge kant ligt. ik heb het nooit echt gemeten maar vandaag had ik een uur na het trainen en net gegeten een hartslag in rust van 100-110.(ik merk ook wel dat men hartslag lager is als ik er niet aan denk) Nu is het niet altijd zo hoog, soms, maar niet altijd, sta ik smorgens op met een redelijk normale hartslag maar meestal gaat deze dan weer redelijk snel omhoog en meestal ga ik ook slapen met een redelijk hoge slag daarstraks ben ik gaan interval lopen op de loopband (2 min lopen – 3 min wandelen) en mijn hartslag kwam nooit onder de 140 tijdens het wandelen; na 2 min lopen tegen 11km/uur liep het weer op tot 190 en 1 keer zelfs 200 zonder dat ik eigenlijk echt buiten adem was. dit vind ik eig echt een beetje aan de heel hoge kant. nu ben ik een half jaar geleden volledig gestopt met roken en sinds die tijd 6kg of meer bijgekomen. ook heb ik lange tijd niet meer aan mijn conditie gewerkt. ook ben ik sinds het stoppen met roken bijna stressvrij, behalve dan soms eens wat schoolstress maar niet meer intens.

Ik heb niet veel ervaring opt vlak van conditie en hartslag en wou eens andere mensen hun mening horen.
    moet ik mij door een dokter of cardioloog laten checken of kan ik gewoon aan een conditie trainings programma beginnen? msch voedingstips of trainingstips die mensen kunnen meegeven?

Reageer op: hoge hartslag grootste deel van de dag
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.