- stef1 december 2016 om 14:18
dag iedereen, ik ben 21 jaar en pas terug begonnen met trainen. ik weeg 77 kg en ben ong 1.72m
Nu merk ik al een jaar of iets langer dat mijn hartslag aan de hoge kant ligt. ik heb het nooit echt gemeten maar vandaag had ik een uur na het trainen en net gegeten een hartslag in rust van 100-110.(ik merk ook wel dat men hartslag lager is als ik er niet aan denk) Nu is het niet altijd zo hoog, soms, maar niet altijd, sta ik smorgens op met een redelijk normale hartslag maar meestal gaat deze dan weer redelijk snel omhoog en meestal ga ik ook slapen met een redelijk hoge slag daarstraks ben ik gaan interval lopen op de loopband (2 min lopen – 3 min wandelen) en mijn hartslag kwam nooit onder de 140 tijdens het wandelen; na 2 min lopen tegen 11km/uur liep het weer op tot 190 en 1 keer zelfs 200 zonder dat ik eigenlijk echt buiten adem was. dit vind ik eig echt een beetje aan de heel hoge kant. nu ben ik een half jaar geleden volledig gestopt met roken en sinds die tijd 6kg of meer bijgekomen. ook heb ik lange tijd niet meer aan mijn conditie gewerkt. ook ben ik sinds het stoppen met roken bijna stressvrij, behalve dan soms eens wat schoolstress maar niet meer intens.Ik heb niet veel ervaring opt vlak van conditie en hartslag en wou eens andere mensen hun mening horen.
moet ik mij door een dokter of cardioloog laten checken of kan ik gewoon aan een conditie trainings programma beginnen? msch voedingstips of trainingstips die mensen kunnen meegeven?