- Anoniem17 mei 2016 om 09:21
Mijn huisarts is zojuist 2 weken op vakantie, en klacht is niet urgent genoeg voor spoed, maar het hindert me inmiddels wel:
Een aantal weken geleden tijdens hardlopen een kleine verstapping gemaakt, mijn voet schoot naar voren, met de wreef naar voren. Even pijn, niet veel. Eigenlijk gelijk doorgelopen.
Toevallig bij een fysio (voor hoofdpijn) die gaf aan “even de cuboid” koelen want is wat gekneusd.
([i]Ik heb wel doorgezakte voeten en gebruik op maat gemaakt sportzolen voor steun, daarnaast een meermalen licht tot zwaar gekneusde enkel, die ik ondersteun met oefeningen. Laatste jaar hiervan geen klachten meer, muv nu de middenvoet[/i]).
Een paar dagen later wat gevoelig. Nog een week later meer last na rust, dus in de ochtend de eerste passen, of na stilzitten weer opstaan. Ik kon er op staan, maar afrollen/afzetten zorgde voor pijn bovenop de voet.
Nu 3 (4?) weken later is het pijnlijk: ik kan niet meer zonder pijn opstarten en de pijn zakt ook laat / nauwelijks / niet meer weg. Tenen op- of neer duwen is niet pijnlijk. Die voet op “voorvoet” stand zetten wel, ook zonder belasting.
Vraag: waarom neemt de pijn juist toe in plaats van af? Enig idee wat er kan zijn? Wat kan ik tussentijds meer doen tbv herstel?
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
17 mei 2016 om 10:02Naar de dokter gaan zou je moeten doen. Je hoeft niet naar de spoed. Als het goed is, is er een vervangende huisarts waar je naartoe kunt.
ReagerenAnoniem17 mei 2016 om 10:47Ik zie dat antwoord eigenlijk bij iedere vraag. Jammer, het biedt zo weinig.
Reageren
Evengoed bedankt voor de respons.John (moderator)
17 mei 2016 om 11:00[quote]Ik zie dat antwoord eigenlijk bij iedere vraag. Jammer, het biedt zo weinig.[/quote] Dat klopt. je zult dat antwoord inderdaad regelmatig tegenkomen. Maar daar is ook een verklaring voor:
Reageren
ik kan via internet niet in je voet kijken of je voet onderzoeken om te kijken of er iets gebroken dan wel gekneusd is. Daarom kan ik dus ook geen tips geven voor herstel. Er zal dan eerst duidelijk moeten worden wat er precies met je voet aan de hand is. Ik dit soort gevallen kan ik dus alleen maar adviseren om naar de dokter te gaan.
Als je even over nadenkt, zul je dat waarschijnlijk zelf ook logisch vinden.jeannette11 juli 2018 om 08:22sowieso foto laten maken
Reageren