Gebroken vinger of gekneusde vinger?

Hallo, ik ben vandaag op mijn hand gevallen en daarmee kwam ik niet helemaal lekker op mijn hand terecht. Mijn middelvinger doet pijn bij het middelste kootje en is een klein beetje dikker geworden ik denk dat het gekneusd is kmdat ik het wel kan bewegen maar niet optimaal. Als ik mijn vinger blijf bewegen word de pijn ook iets minder en als ik in de richting van mijn hand druk op de vinger doet dit niet echt pijn en trekken ook niet. Gebroken of toch gewoon gekneusd?

Reageren

Of iets gebroken is, kun je alleen maar zien met een röntgenfoto.
    Ga naar de huisarts en laat naar de vinger kijken

Reageren

Vandaag werd ik wakker en liep ik als gewoonlijk naar beneden om de hond eten te geven. Toen ik dat deed sprong de hond heel hard en hoog tegen me op zodoende dat hij tegen mijn middelvinger aan knalde. Het deed meteen erg veel pijn in mijn bovenste vinger kootje. Ik heb het toen onder de kraan gehouden met de hoop dat het wel over zou gaan. Maar nu ongeveer 2 uur erna is het erg dik en een beetje blauw. Ook voelt het een beetje dof aan en staat het een beetje scheef. Wat vinden jullie? Is het gekneusd of gebroken?? En wat moet ik doen? Zal ik naar de huisartsenpost gaan in het ziekenhuis om foto's te maken?

Reageren

Ik zou wel even contact opnemen met de huisartsenpost.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Gebroken vinger of gekneusde vinger?

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe