- Anoniem20 december 2015 om 17:31
Hallo,
ik ben een meisje van 15 jaar, en loop nu bijna al mijn hele leven rond met voetwratten. Het klinkt niet alleen heel vies, het ziet er ook vies uit en ik schaam me er dus ook behoorlijk voor. Ze doen bijna geen/geen pijn, maar ik vind het een erg lelijk gezicht.
Het begon al op jonge leeftijd, met 1 of 2 wratjes. Heel onschuldig dus. Ik liep vaak op blote voeten in gymzalen & zwembaden etc. wat waarschijnlijk de reden is voor het ontstaan hiervan. Mijn moeder zei dat het normaal was, en ik gewoon moest wachten tot ze weggingen. Dat heb ik dus ook gedaan. Maar, eigenlijk is het alleen maar erger geworden. Vooral op de plekken waar de voet de grond het meeste raakt, zijn heel veel wratten. Het zijn een soort gaatjes met wit in mijn voet, en bij sommigen zwarte puntjes erin. Ik twijfel of ik een foto moet plaatsen, het liefst niet natuurlijk want het ziet er niet zo mooi uit.
In ieder geval, op mijn rechtervoet zijn het er heel veel (bijna te veel om te tellen), en op mijn linkervoet iets minder maar ook zeker niet weinig.
Ik ga dus binnenkort naar de dokter, maar ben heel erg bang om dit onderwerp naar boven te halen. Mede door schaamte en mede omdat ik bang ben dat het iets heel ernstigs is.
Heeft iemand raad / wijs advies? Ik heb niet het gevoel dat als ik nog langer wacht het minder gaat worden….
Alvast bedankt,
Anoniem
1 reactieReagerenJohn (moderator)
20 december 2015 om 17:36Ga naar de huisarts ben bespreek het zeker met de huisarts.
Reageren
De huisarts kan ze weghalen….