- Anoniem15 juli 2015 om 09:36
Een kleine drie weken terug heb ik met het fietsstuur een paal geraakt die vlak langs het fietspad staat. Aangezien het een vlakke, lange rechte weg is met wind mee reed ik met een relatief hoge snelheid. Nee, ik heb geen fiets met (hulp)motor, gewoon een sportieve toerfiets.
Dus ik viel en had onmiddelijk erna een hevige pijn aan de zijkant van mijn rechterhand, daar waar de pink bevindt. Geen open wond en elders helemaal geen verwondingen. Ringen droeg ik niet. Daags erna naar mijn huisarts gegaan en die kon weinig doen voor mij, in elk geval geen breuken. Wel een dikke opgezwollen hand en paarsblauwe plekken.
Mijn hand is nu nog steeds gevoelig (niet echt pijn) en het bwegen van mijn pink wil niet erg lukken. Net alsof er een touwtje aanzit die te kort is, dat gevoel heb ik. Het is weliswaar beter dan de eerste dagen, maar het is niet veel. Omdat ik rechtshandig ben is dat dus behoorlijk lastig en belemmerend, maar ik gebruik ‘m zover het mogelijk is en dat gaat best moeizaam. Ben 55 en begreep dat genezing minder snel gaat dan wanneer je nog een tiener bent.
Zou er mogelijk toch meer schade/verwondingen zijn dan huisarts gezien heeft? Omdat mijn hand nogal gevoelig is in de buurt van de pink, zowel binnenkant alsook buitenkant v.d. hand.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 juli 2015 om 10:18Aangezien de huisarts waarschijnlijk geen röntgen ogen heeft, was het wellicht beter geweest om een röntgenfoto te laten maken al was het alleen maart om verder letsel uit te sluiten.
Ga even terug naar je huisarts en vraag om een verwijzing voor een röntgenfoto.Een flinke kneuzing kan overigens wel langer dan 3 weken duren…
ReagerenAnoniem22 juli 2015 om 14:34Ben opnieuw bij de huisarts geweest en kreeg nu wel een verwijsbrief voor een bezoek aan het ziekenhuis. Op de verwijsbrief stond “trauma hand”.
Op de X-ray foto’s is inderdaad duidelijk een botbreuk(je) te zien. Die zit ongeveer daar waar de hand in de pink overgaat. Ze vonden wel dat ik er erg laat mee kwam, maar anderzijds vonden ze ook dat ik de juiste weg bewandeld had. Dus na het ongeval gewoon naar de ha i.p.v meteen naar de SEH.Heb nu een verwijsbrief voor de fysio, maar die moet een aantekening hebben voor medische handfysio.
Reageren