Zoeken Vraag het forum

gekneusde duim

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • frankH

Hallo,

Ik heb ongeveer 2 weken geleden op de training een bal op mijn duim gekregen. De volgende dag naar de huisarts en die heeft gevoeld en zei dat ik mijn duim had gekneusd en dat dat over een week over zou zijn maar ik heb er nu nogsteeds last van vooral als ik er kracht mee zet bv. het los draaien van een dop. Is er meer aan de hand dan een kneuzing of is die week die de huisarts zei wel erg optimistisch.

Alvast bedankt,
    Frankh

3 reacties
    Reageren
    Marc

De pezen in de duim zijn kwetsbaar en de samenwerking luistert nauw. Er is waarschijnlijk een van de volgende zaken aan de hand als je blijft klagen. Of er is een pees/spiertje ingescheurt, of het is opgerekt waardoor je duim meer kan bewegen dan zou horen. Zie het een week aan, wordt het niet beter, overleg dan of het gepast zou zijn je duim chirurgisch te beoordelen.

Reageren
    Anoniem

Hoi, Ik heb vandaag ook een grote gymnastiekbal op mijn duim gekregen en kan mijn duim amper buigen. Wat moet ik doen?

Reageren
    Tandor1

morgenvroeg even naar de huisarts, waarschijnlijk wijst hij/zij je door voor een röntgenfoto om te kijken of er niets is gebroken.

Reageren
Reageer op: gekneusde duim
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.