Zoeken Vraag het forum

al meer dan 2 weken een gezwollen voet

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Mijn voet zwol 2 weken geleden ineens op, van de één op andere dag. Ook heb ik sindsdien pijn net onder /naast mijn kleine teen en die daarnaast als ik er op druk.

Huisarts kan er niet veel mee, weet het ook niet echt. Denkt aan overbelasting maar ik heb mijn voet absoluut niet overbelast.

De pijn is eerst verminderd, en wordt nu weer erger. het is geen hele erge pijn, ik kan er op lopen. Het voelt op sommige momenten niet prettig en een beetje pijnlijk maar er valt zeeer zeker mee te leven.

Toch wordt het nu wel vervelend, en dan niet eens door de pijn maar mijn voet lijkt niet goed te staan of zo. Ik loop grotendeels op mijn grote teen en voel daar al mijn gewicht op het bot. Het zou kunnen dat ik mezelf deze manier van lopen heb aangeleerd d afgelopen 2 weken zodat er minder gewicht is op mijn tenen en ik dus minder pijn heb.

Ik heb platvoeten maar nu is het wel een beetje erger, het lijkt alsof ik alleen maar op de binnenzijde van mijn voet loop. De zwelling vermindert niet.

Zou het gebroken kunnen zijn ondanks dat ik mijn voet helemaal niet heb gestoten oid? (heb daar wel 4 jaar geleden een breuk gehad maar dokter zei dat dat niet zomaar zou breken)

Wat raden jullie me aan? Ik ben al 2x naar de huisarts geweest en wil niet nog eens gaan..dus eerst zelf kijken wat ik kan doen

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Een breuk lijkt me niet zo voor de hand liggend.
    Maar als de klachten aanhouden, ga dan toch terug naar je huisarts. Als de huisarts niet weet wat hij ermee aan moet, moet hij je doorverwijzen.

Reageren
    Anoniem

Oké dankje, maar zijn er geen huis en tuinmiddeltjes die zouden kunnen helpen?
    wordt niet veel wijzer van het internet.

en doorverwijzing naar waar? podo?

Reageren
    John (moderator)

Geen doorverwijzing naar de podoloog, maar naar de orthopeed.

Reageren
Reageer op: al meer dan 2 weken een gezwollen voet
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.