Zoeken Vraag het forum

Nare voeten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,
    Ik ben een jongeman van 24 jaar en heb last van mijn voeten. Ik heb zweetvoeten, zij het niet heel erge. Ik heb echter een soort “zacht eelt” onder mijn tenen en hak. Als mijn voeten nat zijn, van het douchen of zweetschoenen, is de onderkant van mijn tenen en hak wit en poreus. Het ruikt ook onprettig. Als ze droog zijn is de hak gebarsten, de onderkant van mijn tenen zijn dan eeltig. Het doet overigens ook de hele dag pijn, geen erge pijn, maar een beetje lichte irritatie. Ik ga binnenkort voor een pedicure, maar ik zou nu al graag weten wat het is. Ik vind het niet echt lijken op voetschimmel, maar ook niet op eelt. Wie o wie kan mij helpen?
    Zie de (onsmakelijke) foto’s voor hoe het er nat en droog uit ziet.

Ik heb het overigens al vrij lang, maar de laatste tijd (twee maanden) heb ik er meer last van.

2 reacties
    Reageren
    Anoniem

hoi hoi, ik denk het gewoon van zweet voeten komt, ik heb het ook en mijn vriend ook, ook allebei zweetvoeten, hoe zien jou teennagels eruit?

grt. jan

Reageren
    Anoniem

Hallo,

Ik denk dat het een goed idee van je is om naar de pedicure te gaan. Ben inmiddels benieuwd of je hier al geweest bent.
    Afgestorven huidcellen (zoals op jouw fotos te zien) in combinatie met een vochtige omgeving (bijvoorbeeld in schoenen) vormen een uitermate goede broeiplek voor bacteriën en schimmels. Deze bacteriën en schimmels veroorzaken zweetvoeten.

Dus als je bij een pedicure de afgestorven huidcellen laat verwijderen zul je ook minder last hebben van zweetvoeten.

http://explained4u.nl/gezondheid/zweetvoeten.html

Reageren
Reageer op: Nare voeten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.