Zoeken Vraag het forum

Peesontsteking voet en een brace of loopgips, wie heeft ervaring?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ilse

Hoe is het loopgips jullie bevallen, zijn de klachten hiervan overgegaan?

Redlady

15 jaar geleden hielspoor gekregen, injectie van orthopeed heeft niet geholpen, zoooltjes niet geholpen, fysio niet geholpen, medicatie niet geholpen. Injectie van arts manueel therapeut gaf effect. Ik kon weer lopen! Spuit is niet pijnvrij te zetten maar beter te doen dan lopen. Het viel mij erg mee. De eerste via zijkant voet gezet, weken later via voetzool. Een jaar later. Problemen in andere voet, op dezelfde manier bij AMT laten behandelen. Nu opnieuw hielspoor. Teruggegaan naar AMT, helaas zet hij voor hielspoor geen spuiten meer. Behandeling van hem gekregen en verbetering. Na anderhalve week geen pijn meer, ik liep weer! Helaas kwam het na een weekendje flink veel lopen terug. Thuis ondertussen al die tijd oefeningen gedaa, zachte en stevige schoenen gedragen (al jaren). Nachtspalk gaan dragen. 2 paracetamol en 1 ibuprofen 3 a 4x per dag genomen voor 6 weken. Terug naar orthopeed en nu 4 weken gips. Nog even en het mag er af maar voel nog steeds vaak pijn in de hiel/voet. Ik heb nog nooit zo weinig gelopen als de afgelopen weken. Denk dat gips niet echt geholpen heeft, wat nu, hoe verder?

Reageren
    Andre61

Begonnen met breuk middenvoetsbeentje 6 wk brace zoolversteviging en zooltjes daarna peesplaatontsteking in 2 voeten nog 1x brace 6 wk pijn alleen maar erger nu orthopedische schoenen maar pijn in zolen voet gevoel in voeten is weg lig om de haverklap op grond ook nachts wakker eet al mnd difloclinac maar helpt wweinig

Reageren
    René

Ik loop al zo’n anderhalf jaar met hielspoor. In het begin kon ik er nog wel doorheen lopen maar het verergerde met de week. Oefeningen hielpen niet, zooltjes hielpen niet, toen naar de fysio. Daar shockwave gehad. Ik dacht dat het verbeterde. Toen ben ik een weekend weggeweest en veel gelopen. Dat was in maart 2022. Daarna verergerde de klachten met de dag. Op dit moment is het zo pijnlijk dat autorijden haast niet meer gaat, en 10 minuten lopen is veel. In de nacht kan het opeens heel erg gaan steken, ik kan er wakker van worden.
    Ik heb het gevoel of er een ei onder het vel van mijn hak zit. Doordat ik anders ga lopen ontwikkel ik ook klachten in mijn knie en heupen.
    Nu bij de orthopeed geweest. Röntgenfoto gemaakt, daar zag je wel de uitstulping in mijn hak. De orthopeed gaf aan dat kalkaanzetting niet abnormaal hoeft te zijn en dat heel veel mensen er niet eens last van hebben. Hij kon niet verklaren waarom mijn klachten zo heftig zijn en zo langdurig.
    Volgende maand een MRI. Ook kon de orthopeed mij vertellen dat de verschillende behandelmethodes niet bij iedereen aanslaan. Het is lastig te bepalen wie er daadwerkelijk baat bij heeft omdat hielspoor uiteindelijk ook uit zichzelf weer verbeterd. Operaties zijn niet effectief en over gips moet ik even nadenken. Ik lees daar ook geen jubelende uitkomsten van. Hopeloos word je ervan.

Reageren
    Fien

Ook ik zl 6 maanden pijn aan voet, ontsteking peesplaat vastgesteld, injecties ontstekkngsremmers, veeele beurten kine, nu mri gehad. Bleek ook scheur te zitten en botoedeem
    Hoe wordt dit behandelt?

Reageren
    Vi

Ik ben geopereerd aan hielspoor en zit in voetspalk hierna twee weken in gips daarna 30 maal naar kini hopelijk dan vanaf heb ook alles gedaan ervoor maar niks hielp dokter beloofd me dat het goed komt

Reageren
    Léonarda Henco

Ik heb meer dan een jaar hielspoor gehad, alles geprobeerd maar de hevige pijn bleef. Mijn reumatoloog deed mijn voet voor 4 weken in het gips. We zijn nu juist 20 jaar verder en heb nooit nog last gehad van hielspoor.

Reageren
    Wil

Hoi iemand die advies kan geven heb peesontsteking en verklalking loop al een half jaar net twee weken uit loopgips van zeven weken. Maar het heeft niks gedaan

Reageren
    Suus

@Wil

Dit met je orthopeed bespreken en die vragen wat verdere opties zijn. Dat zou ik doen

Reageren
    John (moderator)

Zonder enige vorm van onderzoek of dossierkennis kan daar niemand iets zinnigs over zeggen. Het zal ook zeker niet bij iederen hetzelfde zijn of verlopen. De enge die daar een zinnig antwoord op zou kunnen geven is toch de orthopeed. Die heeft alle relevante informatie om er iets zinnigs over te kunnen zeggen

Reageren
    Wouter

Mag ik vragen waar u geholpen bent?

Reageren
    Angel

Hallo ik ben ook bekend met enkel pees ontsteking loop er al 8 maanden mee na aanrijding scootmobiel .Heb fisio gehad dat werkte niet bleef pijn houden. Terug naar huisarts die wist niet wat het was heeft mij uiteindelijk toch door verwezen naar Orthopeed die heeft enkel tot aan de knie 6 weken in gips gezet heb 6 weken geen pijn gehad. Nadat gips eraf was na 6 weken begon de ellende weer opnieuw. Loop nu weer bij fisio voor opbouw spieren. Volgende kwam er weer bij hielspoor ik loop die fisio sessies maar weer door als het niet werkt moest ik terug naar Orthopeed afwachten dus. Podoloog was ik al maanden voor aanrijding geweest had toen geen pees problemen steunzolen aan gemeten liep prima. Liep normaal 5 km waarvan nu nog geen 1 km meer door de pijn.
    Enige wat je kan doen is de moed erin houden en hopen op verbetering.

Reageren
    Nicole

Hallo, ik ben ook bekend met een preesontsteking aan de voet. In september 2024 kreeg in voor jet eerst na het aanmeten van nieuwe steunzolen ontzettend last van de zijkant van mijn rechtervoet. Na 2 weken heb ik dit aangegeven bij de podotherapeut. Ook gaf ik aan dat mijn voet erg naar rechts stond. De steunzolen zijn door hem 3 maal aangepast, helaas zonder resultaat. In januari 2025 naar de fysio geweest en navraag gedaan of het om curboid syndroom kon gaan (volgens de podotherapeut). Dat was het niet. Toen een foto in het ziekenhuis laten maken. Niets te zien. Vervolgens een echo laten laten bij de fysio en vervolgens in het ziekenhuis. Het bleek om een peesontsteking te gaan. Nieuwe poging bij de praktijk van het Voetencentrum. Helaas, ook deze zolen zijn intussen 3 maal aangepast. Intussen ben ik nu ook 2 maal bij de Orthopeed geweest. Tja, het kan lang duren. Loopgids of brace kan een redmiddel zijn. Nu ga ik toch in juni 2025 eerst naar een zelfstandige podotherapeut, in de hoop dat deze mij aan steunzolen kan helpen die de pijnplek in mijn voet ontziet, kan verhelpen.

Reageren
    Nicole vervolg van 13 mei

Nadat ik er een beetje klaar mee was dat er geen vooruitgang in zat, heb ik in mei een afspraak bij een voor shockwave therapie, bij een voor mij nieuwe fysiotherapeut. Deze man hoorde mijn verhaal aan en wist, zonder shockwave toe te passen, gelijk andere pijnpunten in mijn lijf/been te behandelen. Ook kreeg ik een oefening mee voor het rekken van de lange en korte spier in mijn been. Na meer dan 8 maanden en veel onderzoeken werd de pijnplek aan de rechtervoet eindelijk minder dik en minder pijnlijk. Wonderbaarlijk!! Na de 2e behandeling ervaarde ik 2 weken weer wat meer last, maar de pijnplek is nu niet dik meer en niet (zo) pijnlijk meer. Met dank aan de fysiotherapeut (35 jaar ervaring).

Reageren
    Like

Ik heb al jaren steunzolen. Ik heb ook al jaren regelmatig last van hielspoor. Therapie, nachtkous en schockwave gehad. Het laatste heeft goed geholpen. Nu sinds april weer hielspoor en peesplaatontsteking. Weer alles gedaan ook schockwave. Door fysiotherapeut doorgestuurd naar orthopeed. Op de röntgenfoto’s was véél verkalking in hielspoor maar ook in peesplaat te zien. Moet nu MRI laten maken maar orthopeed heeft gezegd reken erop dat je na die MRI in gips moet.
    Iemand hier ervaring mee?
    Echter de MRI kan PAS 17 oktober gemaakt worden. Nu wil ik bij Stichting MRI diagnostiek in Rotterdam een MRI laten maken dit gaat nl sneller. Iemand hier ervaring mee?

Reageren
Reageer op: Peesontsteking voet en een brace of loopgips, wie heeft ervaring?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.