Huisarts bellen of afwachten?

Hallo, ik heb net een ongelukje gehad met mijn voet en ik weet niet zo goed of ik echt al zo snel een huisarts moet bellen. Daar ben ik sowieso al niet zo snel van en ik wil niet wegvallen op mijn werk...
    Een beetje context, ik werk als spuiter en ik moest een plaat vibond van 1.5m bij 3m spuiten en de plaat is 3mm dik. Dat komt neer op een gewicht van ongeveer 15 kilo laten we zeggen.
    De plaat stond schuin omhoog op een kar en hij is tijdens het spuiten onderuit gegleden en van de kar gevallen recht op de wreef van mijn voet ter hoogte van zon 30/40 cm.
    5 minuten nadat het gebeurde keek ik even naar mijn voet en was hij meteen dik en zat er een donkerblauwe punt in het midden van de bult.
    Maar hetgene waardoor ik twijfel om te bellen is omdat de verkleurde punt inmiddels alweer minder is geworden, mijn voet niet constant steekt maar af en toe, en als ik om de but heen druk lijkt het geen extra pijn te doen. Soms als ik mijn voet neerzet steek het maar dat kan ook wegtrekken soms. Heel even straalde het ook uit naar mijn enkel maar dat lijkt ook weer minder. En door dat constante gewissel vraag ik me af of ik het net zo goed kan afwachten even?

Mvg, anoniem

Reageren

Zolang als je nog kunt lopen , mag je het afwachten. De punt die meteen blauw werd is natuurlijk een bloedvat wat geraakt werd. Een paar uur na het ongeval ontstaat er door kneuzing ook meestal een zwelling, en later verkleuring door wat bloed onderhuids.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Huisarts bellen of afwachten?

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe