Correctie botbreuk middenhandsbeentje?

Hallo,

Ik heb in 2015 een ongelukje gehad op school waarbij ik mijn middenhandsbeentje van mijn pink had gebroken (X: fractuur MC-5, goede stand, gips behandeling), nu 6/7 jaar later ondervind ik toch wat onhandigheden. Mijn rechterhand is mijn schrijfhand, alleen tijdens het schrijven krijg ik enorm veel last van mijn oude breuk (zo voelt het) waardoor ik een vreemde positie gebruik om er geen last van te hebben, maar dat is niet constant vol te houden als je veel schrijft voor je werk.

Mijn pink staat naar binnen gewijst en onder/tegen mijn ringvinger wanneer een vuist.

Nu zat ik online te zoeken naar 'Correctie verkeerd vastgegroeide breuk' waar ik een artikel van thehandclinic te zien krijg, maar toen ik verdere research wilde doen wat allemaal mogelijk zou zijn kon ik geen meer informatie hierover vinden. Dus dacht ik, ik vraag het hier.

Zou het mogelijk zijn? of is dit bijvoorbeeld te behandelen met fysiotherapie?

Mogelijk moet ik dit aan mijn huisarts vragen, maar wilde het toch eerst hier even vragen.

Groeten,

Reageren

Ik zou om te beginnen idd naar de huisarts gaan en het bespreken. Die kan je verwijzen naar de orthopeed. Die kan dan bekijken of een correctie mogelijk is

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Correctie botbreuk middenhandsbeentje?

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe