Zoeken Vraag het forum

Rode streep onder nagel

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Tom

Hallo,
    Ik heb een rode streep onder mijn nagel. Iemand enig idee hoe dit komt? Is dit een gespleten nagel?

18 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Er is in ieder geval iets met de nagel gebeurd zo te zien.. Maar kan zo niet zeggen op die gespleten is. Daar zou je dan even mee naar de huisarts moeten gaan

Reageren
    Lorke

Is hier al meer over geweten ? Ik heb dit ook en heb begin oktober een afspraak bij de dermatologe , je leest maar rare verhalen.
    Heb dit al heel wat jaren ,maar de streep begint wat dikker te worden bij me ,maar blijft dezelfde kleur zoals bij u

Reageren
    S

Ik heb precies hetzelfde. Weet u al wat het is…?

Reageren
    A

Ik heb ook precies hetzelfde. Ik moet morgen contact opnemen met de dermatoloog. Weet iemand wat het is?

Reageren
    Lorke

A , weet jij al meer hierover ?

Reageren
    Dika

Ik heb dit ook. Al een jaar of 4 denk ik nu. Dermatoloog weet ook niet wat het is en ga nu naar Nijmegen om te kijken wat het is.

Weet iemand misschien al wel wat het is?

Reageren
    A

Ik heb het ook, mogelijk al een jaar. Het lijkt op wat in dit artikel beschreven staat, met beschrijvende naam: “Longitudinal erythronychia”, waarbij verschillende diagnosen mogelijk zijn.

https://www.jaad.org/article/S0190-9622(09)01496-0/pdf

Er staan wel wat onaangename plaatjes in van biopsie.

De afweging is tussen afwachten, de meest voorkomende afwijking die dit beeld geeft is goedaardig, of een biopsie om toch iets kwaadaardigs uit te sluiten, wat ook kan voorkomen (!), of om te kijken of een onderliggende ziekte is.

Het beste is om even langs een arts te gaan die er verstand van heeft en hierbij goed kan meekijken/meebeslissen. Zelf ga ik voorlopig afwachten, met hoe het er bij mij uitziet, mijn leeftijd, nadat ik dit artikel heb gelezen en obv mijn eigen medische achtergrond.

Reageren
    Lies

Ik heb dit ook aan mijn duim en de nagel blijft splijten aan de bovenkant.. iemand een idee wat het kan zijn?

Reageren
    Birgitta

Ik heb net hetzelfde. Een jaar of 2 geleden prikte een dame die gelnagels bij me plaatste, door mijn nagel (uiteraard niet opzettelijk). Sedertdien heb ik deze streep over mijn nagel en het feit dat mijn nagel aan de bovenkant (witte gedeelte en ook iets dieper) blijft splijten. Ik vermoed dat de beschadiging van mijn nagelbed de oorzaak is maar ik weet het niet zeker. Ik ga de vraag ook eens aan mijn huisarts stellen.

Reageren
    Caroline

Ik heb dit ook. Iemand al een idee wat het is?

Reageren
    Priscilla

Ik heb dit nu sinds een jaar en ziet er precies zo uit als op de foto’s die zijn toegestuurd. Dit is bij mijn rechterduim.
    De nagel blijft ook maar splijten. Ik heb verder nooit mijn nagel beschadigd of gestoten.
    Ik heb wel een langere tijd acryl nagels gehad.

Is er al iemand die meer weet?

Reageren
    Nies

Iemand die al weet wat het is?
    Ik heb precies hetzelfde

Reageren
    Alex

weet iemand al wat het precies is en wat er tegen kan gebruikt kan worden zalf of iets dergelijks?

Reageren
    Lisette

Ook heel benieuwd wat het is! Heb het ook al zeker een jaar.

Reageren
Reageer op: Rode streep onder nagel
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.