Zoeken Vraag het forum

Droge bultjes op knokkels en vingerkootjes

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Gouenji Shuuya

Dag allemaal,

Ik heb sinds een paar maanden best wel last van kleine droge bultjes op mijn knokkels en vingerkootjes. Eerst was het gewoon iets wat lelijk was op een paar knokkels, maar op dit moment is het meer dan eerst en jeukt het soms ook.

Ik ben ervoor naar de huisarts geweest en die wist ook niet wat het precies was. Ze vond het kenmerken van eczeem hebben, maar ook weer niet. De huisarts heeft een soort vette vaseline en hormoonzalf voorgeschreven die ik moest gebruiken. Tot nu toe merk ik niet echt een verschil en heb ik misschien eerder het gevoel dat het verergert.

Op beide handen zit per knokkel of vingerkootje ongeveer 20 tot 25 bultjes die een diameter hebben van 1 mm. Als ik het niet vet houd, dan worden mijn knokkels en kootjes droog en kleuren ze wit (ik ben zelf getint). Voordat ik naar de huisarts terug ga of naar een dermatoloog vroeg ik me af jullie me verder konden helpen. Weet iemand wat de naam is voor deze bultjes?!

Groetjes,

Gouenji S.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Het zou toch een huidaandoening kunnen zijn, Vraag dus een verwijzing voor dermatoloog

Reageren
Reageer op: Droge bultjes op knokkels en vingerkootjes
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.