Zoeken Vraag het forum

Rode/blauwe/koude handen en voeten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Rooij

Hallo ik ben een jongen van 15jaar,

Sinds mn puberteit heb ik last van rode/blauwe hele koude handen en voeten en als ik uit de douche kom heb ik zelf gevlekt blauwe benen. Laatste tijd ben ik er meer mee bezig en lijkt het erger dan die 2/3 jaar hiervoor. Ben van de week hiervoor naar de huisarts geweest, maar ben bang dat hij er te makkelijk over dacht. Iemand uitleg/tips?

15 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat heeft toch alles te maken met de temperatuur van het water. je bloedvaatjes reageren na warm gedoucht te hebben op de afkoeling. Dat is niks om je ongerust over te maken.

Reageren
    Rooij

Het is de hele dag door, mn benen alleen na het douchen.

Reageren
    John (moderator)

Het is toch iets wat wel bij de puberteit past.
    Hoe groot ben je en wat weeg je? Drink je voldoende?

Reageren
    Rooij

Ik ben 182cm en 63kg, 15 jaar.
    Drink volgens mij wel genoeg.

Reageren
    John (moderator)

Je bent slank. Dat zou ook mee kunnen spelen.
    Het is in ieder geval niets om je zorgen over te maken.

Reageren
    Rooij

Heb de afgelopen paar nachten een aantal keer last gehad van slapende hand/arm toen ik wakker werd.

Reageren
    John (moderator)

Dan heb je er op gelegen tijdens het slapen

Reageren
    Rooij

Heb de afgelopen paar nachten een aantal keer last gehad van slapende hand/arm toen ik wakker werd. En mn aders zie je beter op sommige momenten.

Reageren
    John (moderator)

Dan heb je er meerdere keren op gelegen. Dat komt wel eens voor.

Reageren
    Rooij

Echt net, lag ik op mn bed met mn mobiel en had ik opeens rode knokkels die jeukte en mn handen tintelen (net alsof steeds kleine naaldjes in mn handen worden gestoken).

Reageren
    Rooij

Ohja en ik heb sinds ene paar dagen op mn rechter hand een soort van klein blauw plekje zitten.

Reageren
    John (moderator)

Dat zal alles met je houding te maken hebben gehad. Je hebt je handen hoger dan je lichaam gehad en dat belemmerd de bloedsomloop. Daardoor krijg je tintelingen

Reageren
    Rooij

En die rode vlekken op mn knokkels dan? Plus, ze tintelen nu nog steeds een beetje (lig op mn zij, met mn mobiel in mn handen voor me) .

Reageren
    Rooij

Net kon het overigens wel aan mn houding liggen want ik lag languit op mn buik met een kussen onder mn hoofd en mn armen met mobiel voor het kussen dus kon wel beetje bekneld zijn. Maar alsnog snap ik die rode knokkels niet?

Reageren
Reageer op: Rode/blauwe/koude handen en voeten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.