- Lars4 december 2016 om 23:03
Hallo,
Ik heb al een aantal jaar (sinds mijn pubertijd ongeveer, ben nu 15) last van rode/blauwe handen, benen. Ze zijn dan ook koud. Het doet nooit echt pijn, meestal heb ik het zelf niet eens door en zegt iemand het tegen me. Heb dit jaar nog voor iets anders een bloedonderzoek laten doen, was allemaal goed. Ik weet niet of dat hiermee te maken moet hebben, maar meld het maar even dacht ik.
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
4 december 2016 om 23:19Met een bloedonderzoek zal daar ook niet veel van te vinden zijn. Als er al iets onderzocht zou moeten worden zijn het de bloedvaten zelf. Ga naar de huisarts en bepreek het met hem/haar
ReagerenLars4 december 2016 om 23:57Zouden je handen hierdoor van af kunnen sterven? Want die gedachte heb ik soms.. 🙁
ReagerenJohn (moderator)
4 december 2016 om 23:59Dat is niet erg waarschijnlijk. Anders was dat al lang gebeurd.
ReagerenLars5 december 2016 om 00:09Het is dus zeg maar niet echt mogelijk dat ze afsterven, omdat ik het al 2-3 jaar heb?
ReagerenJohn (moderator)
5 december 2016 om 00:12Ik denk dat dat dan al lang gebeurd zou zijn.
ReagerenLars5 december 2016 om 00:26Weet niet of het relevant is om te melden, maar als ik mn handen omhoog hou gaat het rode wel weg, maar blijven ze koud.
ReagerenJohn (moderator)
5 december 2016 om 01:50dat is een normaal verschijnsel, omdat het bloed terugstroomt en niet evenredig omhoog gepompt wordt.
Reageren