Extreem lage vit D gehalte hulp nodig

beste,

ik wil mijn gevoelens hier kwijt, nu ik voel me lusteloos ik heb in niets zin ik kijk er steeds tegenop om te gaan werken pff waardoor ik af en toe vrij neem en ik heb extreem schrik om mijn werk te verliezen, ik voel mij niet goed in me vel zelfs naar de bakker gaan lijkt een opgave, nu ben ik bloed gaan laten testen en wat blijkt is dat ik overdreven laag vitamine D heb dus 8,3 ng/ml streefwaarde is 30,00/100,0 ng/ml is dit nu EXTREEM? moet ik nu schrik hebben om me gezondheid en zou een normaal waarde mijn psychische aandoeningen tegengaan?

mvg

Reageren

Welke psychische aandoeningen bedoel je?

Je vitamine D is inderdaad erg laag. Geen wonder dat je lusteloos een vermoeid bent. Heb je van de dokter geen recet gekregen voor medicatie?

Reageren

Hallo Tandor!

ben blij dat er nu nog iemand antwoord, ik bedoelde eerder die lusteloos gevoel en nergens zin in hebben, en ja ze zei me om vit D te slikken maar ze zei dat alsof ik een ligt te kort had, dus ik heb D Cure gaan halen op mijn eigen aan het gebruiken de huisarts heeft me niets verteld qua dosering, dus ik doe 25.000iu per week, dus het komt echter door de vit D dit gevoel erg vreemd ik had nooit gedacht dat vitaminen ons lichaam zo regeerden.

mvg

Reageren

en heeft misschien iemand een idee van wanneer mijn symptomen verdwijnen na ik vitamine D neem?

groetjes

Reageren

Vitamines hebben een functie in ons lichaam. Tekorten kunnen wel degelijk problemen opleveren zoals je al zelf merkt. Alleen vind ik 25000 iu per week wel erg veel. Je kunt dit namelijk ook overdoseren. De DAH is 400 iu per dag. We zitten in zonnig weer, dus er wordt ook vitamine D aangemaakt door de huid onder invloed van de zon.
    Verschijnselen van overdosering zijn: hoofdpijn, misselijkheid, braken, diarree, verhoogd urinevolume, droge mond, nachtelijk urineren, intense dorst, eetlustverlies, duizeligheid.
    Ik zou aanraden om 25000 iu per maand te gebruiken.

Hoe lang het duurt voordat de klachten weg zijn kan ik helaas niet zeggen.

Reageren

Bij mij bleek 25 mcg, 1000 eenheden per dag toch te weinig. Nu slik ik rond de 75 mcg, 3000 eenheden en dan gaat het beter. Scheelt ook nog een zonnebankje maar dan een speciale met blue lite, Als je met zogeheten psychische klachten, zoals dat tegenwoordig heet, zit kan je nog meer tekorten hebben die het verergeren.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Extreem lage vit D gehalte hulp nodig

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe