Zoeken Vraag het forum

Vit D tekort

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Suus

Bespreek dat met je huisarts, die zal waarschijnlijk ook het tekort hebben vastgesteld en kan aan de hand daar van adviseren of en hoe je dat te kort aan zou kunnen vullen.

Kok

Al 3 maanden thuis , wat begon met longontsteking , ging over in kortademig en extreem moe…..
    Hyperventilatie werdt genoemd , testen alles gedaan geen diagnose.
    Afgelopen week terug naar huisarts , die zag dat er nog niet op vit geprikt was…
    En wat kwam eruit vit D van 20 …..nu een stootkuur , en ik hoop dat ik weer snel de ” oude ” ben .
    In ieder geval geeft het mij weer rust en lichtpuntje dat het niet tussen mn oren zit , maar een oorzaak heeft

Reageren
    Wil

Ik heb een waarde van 27 stemmi gswisselingen,spierpijn nek en bovenbenen raar in hoofd.nu sinds 4 dagen vitmine.Ik hoop snel verbetering .

Reageren
    Peter (huisarts)

Een vitamine D van 9 en een vitamine B12 van 27 (los van elkaar) heb ik nog nooit gezien!
    Dan spreek je ook niet meer van “te weinig zon” of van “slecht eten”..
    Dat vraagt controle van ook andere bloedwaarden en vervolg controles.

Reageren
Reageer op: Vit D tekort
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.