Erg moe na lunch (brood) op mijn werk

Hallo,

De laatste 2 maanden heb ik een vervelend probleem. Elke keer als ik mijn lunch heb gehad op mijn werk (meestal bruine bollen van de lidl met kaas of vleeswaren), krijg ik een enorme dip. Ik val bijna in slaap achter mijn bureau en komt weinig uit mijn handen. Het liefst zou ik dan even willen slapen. Meestal loop ik dan even stukje en dan gaat het weer iets beter, maar even later begint het weer.

Later in de middag zit ik niet meer te knikkebollen, maar energiek voel ik mij dan ook nog niet. Dit duurt meestal tot een uur of 20.00 in de avond. Dan begin ik weer helemaal op te leven en kan dan gemakkelijk wakker blijven tot laat in de nacht als het moet...

In het weekend heb ik hier eigenlijk nooit last van en voel ik mij vrijwel altijd energiek. Ik ben dan vaak actief bezig (met de kinderen, klussen, tuin enz.)

Reageren

Voor je gezondheid en je bloedsuikerspiegel is het beter om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Broodje kaas is een wat minder goed idee. Daarbij kan tarwe een dip geven. Verder kunnen diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren helpen je bloedsuikerspiegel stabiel te houden. In elk geval wat vitamine C.

Daarnaast kunnen er omgevingsfactoren spelen zoals electro-statische en electro-magnetische velden dus synthetische vloerbedekking, wifi enz.

Reageren

En natuurlijk ook denken aan groenvoer. Bijvoorbeeld een maaltijdsalade met een beetje brood. En misschien beter biologisch brood zonder hulpstoffen en misschien speltbrood.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Erg moe na lunch (brood) op mijn werk

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe