Hoe groot zal ik worden?

Hallo,

ik ben een jongen van 16jaar en 3 maanden. Ik ben momenteel ongeveer 1m77 groot. Onlangs liet ik foto's maken van mijn knie ivm een blessure. Hierop zagen ze dat ik nog steeds groeischijf heb, maar deze bijna dicht is (aan mijn knie). Nu heb ik de volgende vragen:
    Loopt deze groeischijf overal gelijk? Of kan het zijn dat je groeischijf aan je heup bevoorbeeld nog groter is dan deze aan je knie?
    Hoe groot denken jullie dat ik nog zal worden? Mijn papa is 1m80 en is doorgegroeid tot zijn 19 en mijn mama is 1m73.

Alvast bedankt!

Reageren

Je kunt je lengte zelf berekenen met deze formule voor jongens waarbij je de lengte van je vader en van je moeder moet invullen. Voor jongens is de formule (lengte vader+lengte moeder):2 + 11cm (+/- 9cm).

Reageren

Ik stelde ook nog andere vragen hé. Die links helpen mij daar niet bepaald mee.

Reageren

Nee. De groeischijven sluiten in een vaste volgorde.

Reageren

Is die "nee" een antwoord op mijn eerste of tweede vraag?

Alvast bedankt

Reageren

Hai, je bent uitgegroeid op je 18e. Bij sommige mensen (tieners in dit geval) zijn ze al uitgegroeid als ze 16jr zijn. Je hebt ook tieners die pas uitgegroeid zijn als ze rond de 20 zijn. Dat is normaal. Elk mens is uniek. Je kan op google opzoeken hoe lang je wordt. Typ gewoon in; 'Hoe lang wordt ik?' simpel. Niet dat deze testen altijd kloppen, maar ze zitten er wel aardig in de buurt. Heb je niet een bepaalde lengte te horen gekregen van je dokter? Misschien de schoolarts vroeger? Ikzelf heb dat ook niet gehad hoor. Ik heb zo'n test gedaan en gekeken naar de lengte van mijn ouders. Ik ben een meisje. Dat is anders dan bij een jongen. Meestal worden jongens groter dan hun vader. Maar dat hoeft niet zo te zijn! Misschien moet je er eens voor zitten, en je eens bedenken hoe lang je familieleden zijn allemaal. Dan kun je ook 'ongeveer' de lengte van jezelf berekenen. Groetjes, YourAdvicer.

Reageren

De laaste tijden heb ik strech oefeningen gebrobeert om groter te worden had gehoort dat da werkten maar bij mij niet integendeel ik ben zelf keiner geworden elke dag word ik kleiner en kleiner kan er iemand mij helpen AUB

Reageren

@Redouanthe, hoe oud ben jij?

Reageren

Ik ben nu 11 en bijna 12 en ik ben 1,45 ongeveer. Uit testen zou ik  tussen de 1,64 en 1,72 komen maar mijn moeder is 178 en mijn vader 182 dus da's wel beetje raar, maar ik denk dat het komt doordat vaders meestal een stuk groter zijn dan vrouwen en dat meisjes daardoor meestal groter worden dan hun moeder maar dan zit ik met die lengte. Familie van moeders kant is trouwens allemaal heel groot.En die van mijn vader niet zo dus hoelang word ik nou?!?!?!!

Sry trouwens ik heb geen advies

Reageren

Dat zul je moeten afwachten. Die vraag kan niemand beantwoorden.

Reageren

hai ik ben 14 en ben 1,65 .. ik wil langer worden. Ongeveer boven de 1,70 maar mijn ouders zijn best klein; vader 170 cm en moeder 166 cm dus weet iemand misschien of ik het ga halen om langer dan 1,70 cm te worden? Alvast bedankt❤️

Reageren

Die vraag kan niemand zo beantwoorden. Dat zul je gewoon moeten afwachten. We kunnen niet alles  krijgen wat we graag zouden willen.

Reageren

Heey ik ben nu 12 en 1.78 ik vindt mezelf te lang mijn vader is 1.88 em mijn moeder is 1.75  ik hoorde van mijn vader dat hij ergens had gehoord dat ik 1.85 zal worden is dat niet te lang voor een meisje ?

Reageren

Of het te lang is of niet: Je kunt er toch niets aan doen....

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Hoe groot zal ik worden?

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe