6 kg aangekomen in 10 dag"/> 6 kg aangekomen in 10 dagen - Medische Forum - Dokter.nl

6 kg aangekomen in 10 dagen

Goedenavond,

Ik ben bezig met een dieet en ter ondersteuning daarvan heb ik Saxenda gekregen van de huisarts.

Bij de controle laatst wilde de huisarts proberen om af te bouwen, om te kijken of mijn lichaam het nu zelf oppakt.

Tien dagen later ben ik 6kg aangekomen. Ik heb eerlijk gezegd we wat meer gegeten, maar ik vind 6kg in tien dagen wel heel veel.

Weet iemand wat dit is of heeft iemand tips?

Groetjes,
    J

Reageer

Je dieet volgen!

Reageer

Hou je misschien ook vocht vast door het warme weer?

Reageer

Ik weer niet hoe ik kan zien of ik vocht vast hou. Ik heb op aanraden van de leefstijlcoach een afspraak gemaakt bij de huisarts op woensdag.

Mijn dietiste is ook gemaild en vroeg zich af of de weegschaal wel klopte, omdat ik op een andere weegschaal stond dan normaal.

Ik mag nog bij de dietiste komen om mijn gewicht daar te wegen.

Ik laat het we weten wat eruit is gekomen.

Groetjes,
    J

Reageer

Even een update.

Ik heb mijzelf vandaag gewogen bij mijn afspraak met de leefstijlcoach. Ik woog nu weer 5 kg lichter. Dus ben wel een halve kilo aangekomen, maar geen 6kg.

De leefstijlcoach zei zelfs dat het goed ging met afvallen. De leefstijlcoach zei dat de norm bij één 1 kg afvallen per maand is. Daar voldoe ik gelukkig nog aan.

Ze denkt dat ik mij verkeerd heb gewogen, want ik vroeg nog of je 5kg in een paar dagen af kan vallen en de leefstijlcoach zei alleen als je erg ziek bent of een eetstoornis hebt. Die heb ik beide niet.

De afspraak morgen bij de huisarts is gemaakt en ga toch nog even voor de zekerheid.

Groetjes,
    J

Reageer

Ik ben bij de huisarts geweest en dat wil ik nog even delen, want misschien hebben sommige mensen hier er ook wat aan.

De huisarts denkt dat het kwam, omdat ik verstopt zat en het kostte ook veel moeite om naar de wc te gaan, omdat het heel hard was, vast zat en veel pijn deed met persen.

Ik slik normaal elke avond Loperamide, omdat ik chronische diarree heb, maar de laatste weken zat ik verstopt daardoor. Ik moet nu dus stoppen met Loperamide gebruiken.

Groetjes,
    J

Reageer
Reageer op: 6 kg aangekomen in 10 dagen
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif