Beste arts, ik ben van mezelf erg slank. Slanker als een gemiddelde meid van mijn leeftijd. Nu merk ik de laatste tijd dat mijn gezicht een stuk voller geworden is. De rest van mjjn lichaam js ook ietsjes voller geworden. Maar ik ben nog steeds erg dun. Nu wil ik super graag afvallen in mijn gezicht omdat het me erg onzeker maakt en jk liever een slank gezicht heb. Maar ik heb al gelezen dat je niet plaatselijk kan afvallen dat betekent dat ik over heel mijn lichaam af moet vallen, maar dan ben ik bang dat ik echt TE dun word. Heeft u tips?
Hoe oud ben je, wat weeg je en hoe groot ben je?
Je moet in ieder geval niet gaan afvallen. Dat is nergens goed voor. Je kunt inderdaad niet plaatselijk afvallen. Dus zul he het moeten accepteren zoals het is
Het verandert vanzelf als je ouder wordt. Op een gegeven moment verdwijnt vet van oogkassen en jukbeenderen, en dan komt er een moment dat je dit gezicht terugwilde omdat het er zo jong en gezond uitzag.. Eigen ervaring ๐
Beste is zorgen voor evenwichtige voeding, zodat je hormoonhuishouding in balans komt en je eerder vet verbrandt dan opslaat. Als je evenwichtig eet, met een combinatie van complexe koolhydraten, eiwitten vetten en vezels bij elke maaltijd en ook niet te vaak eet, bereik je eerder je gezonde gewicht en zonder al teveel vet of vocht.