- Anoniem1 april 2016 om 13:39
Ik heb begrepen dat chroom tableten de behoefte aan suiker en lekkere honger doet verminderen. Ik ben dus langer dan een maand geleden, 3 maanden begonnen met slikken van chroom tableten van De Tuinen, 200 mg 1 pil per dag, elke ochtend bij het ontbijt. Ik ben daar nu mee gestopt omdat ik heb begrepen dat je dit niet langer dan 3 maanden achter elkaar mag slikken.
Maar het heeft mij niet echt geholpen, ik bleef trek houden in zoetigheid. Hoe kan dit en wie weet raad?5 reactiesReagerenJohn (moderator)
1 april 2016 om 16:00Het werkt niet omdat het een fabel is.
Reageren
Behoefte aan suiker en lekkere honger zul je toch echt zelf onder controle moeten krijgen.Anoniem1 april 2016 om 18:32Dat vind ik wel een hele boude conclusie. Mijn zus heeft hier anders wel baat bij gehad.
ReagerenAnoniem23 mei 2016 om 17:02Chroom is een middel (spoorelement) dat niet de trek in zoet doet verminderen. Waar het WEL bij betrokken is, is de stofwisseling en dan met name die van suiker je cellen in. Dus het transport van glucose uit je bloedbaan, je cel in.
De trek neemt er niet door af. Maar het kan wel helpen om je suikerhuishouding op orde te krijgen.
Bij diabeten (type 2) is onderzoek gedaan met chroom picolinaat.
Hierbij werd behoorlijk wat chroom genomen per dag, gedurende drie maanden.
Op een behoorlijk aantal van die diabeten (type 2!) had het een positief effect.
Omdat men nog niet echt weet wat inname op de langere termijn doet, is men met dit onderzoek gestopt na drie maanden. Men wist immers dát er een verschil is in de bloedsuikerhuishouding.Het is echter niet een middeltje om in te nemen om bijvoorbeeld ‘even af te vallen’.
ReagerenGelukje9 november 2017 om 18:19- Bij mij helpt het heel goed….eet dan veel minder zoet…
Catootje10 november 2017 om 08:21Eet zelf vaak edelgistvlokken, waar onder andere chroom in zit. Helpt bij de bloedsuikerspiegel en vermindert ook de zoetbehoefte. Toch moet je het niet in één dingetje zoeken. Ook het hele voedingspatroon is belangrijk en andere stofjes.
Reageren