- Anoniem3 juni 2014 om 14:16
Ik kamp de laatste tijd met een aantal klachten, voornamelijk vermoeidheid, slaperig en lichte hoofdpijn (spanningshoofdpijn). Ik heb van alles geprobeerd zoals u eerder aangaf, hijama, dokters, niks heeft geholpen.
Wat ik op het internet las is, dat ik misschien teveel suiker gebruik, en toen ik dat las, klopte het wel. Ik gebruik namelijk heel veel suiker, ik drink gewoonlijk een kopje koffie, soms 2 per dag met veel suiker en vooral Marokkaanse thee, waar veel suiker in zit, ik drink dat bijna dagelijks.
Snickers lust ik ook wel soms! Frisdranken drink ik ook, maar niet zoveel, ik drink op school veel water en thuis ook, de hoeveelheid water is geen probleem voor mij.Ik zou graag willen minderen in suiker, wat is het beste daarvoor? Ik heb het eerder geprobeerd, maar dat is zo super moeilijk. Ik ben 18 jaar oud en verlang wel naar lekkere dingen.
Ik las ook allerlei suikervrije cursussen etc. etc. maar dat is te duur. Dietiste is overigens ook te duur.
Ik woon nog thuis en mijn moeder kookt altijd, zij wilt niet altijd rekening houden met mij, ze gaat niet koken en dan op een verpakking kijken of er suiker in zit, want mijn gezin wilt ook normaal kunnen eten, die wil ik er niet mee storen. Over het algemeen kookt mijn moeder wel gezond, regelmatig groente in de week, vlees, en voor de rest buitenlandse (italiaans, marokkaanse,etc) gerechten, en soms is er weleens een ”luie” pizza/snack dagje (broodjes hamburger).
Ik sport voldoende, meer dan genoeg zelfs, ben niet overgewicht of ondergewicht, alles is goed.
1 reactieReagerenAnoniem14 augustus 2014 om 07:22Ik heb vanaf 1 februari 2010 het dr. frank dieet gevogld. Ik was 9 kilo afgevallen. Toch nu ik steeds blijf proberen dezelfde recepten te gebruiken val ik niet meer af terwijl ik nog een aantal kilo’s kwijt moet. Misschien is jullie ondersteuning een aanrader. Ik heb diabetes nr. 2 maar sinds mijn dieet slik ik geen tabletten meer voor de suikerziekte en bij controle’s is alles goed. Graag een reactie.groet Maryan
Reageren