- Anoniem22 oktober 2015 om 22:24
Ik heb als soort van ontgiftings/gezondheidskuur vandaag al mijn drinken vervangen door sinaasappelsap en niks anders gedronken. Sinds gisteravond in totaal 3 liter, en vandaag de dag 2 tot 2,5 liter, de aanbevolen hoeveelheid vocht per dag.
Nu vraag ik me het volgende af:
– is voor dagelijkse vochtinname sinasappelsap net zo goed als water, gezien sap bijna volledig uit vocht/water bestaat.– zitten er nadelen specifiek aan consumptie van veel sinaasappelsap, bijvoorbeeld kan je een overdosis sinaasappelsap binnenkrijgen omdat bepaalde stoffen in sinaasappel(sap) teveel opgenomen worden. Ik kan nergens iets vinden over een teveel aan sinaasappelsap..
– heeft een dagje mijn drinkpatroon vervangen door alleen sap of sinaasappelsap daadwerkelijk positieve effecten?
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
22 oktober 2015 om 22:39Als je dat wilt doen moet je water gebruiken.
Reageren
Zoveel sinaasappelsap is gewoon niet gezond. Teveel suikers en zuren die erin zittenAnoniem22 oktober 2015 om 22:53Ik weet dat het qua suikers niet goed is, maar heb deze dag ook suikerloos gegeten en voor 1 maal vind ik het niet zo erg. Vraag me wel af of iemand nog inhoudelijk kan antwoorden op de punten waar ik me afvroeg..
ReagerenJohn (moderator)
22 oktober 2015 om 23:00Voor de dagelijkse vochtinname is dat verder geen probleem.
Reageren
Over het effect kan ik helaas niets zeggen…ik weet namelijk niet waarom je het doet of wat je het doel is dat je ermee wilt bereikenAnoniem24 oktober 2015 om 19:25Het zou wat darmwerking kunnen geven. Sommige mensen krijgen er diarree van. Daar verlies je dan weer vocht mee. Dus ik zou je aanraden om dit niet zomaar te herhalen.
Daarnaast krijg je er , naast suikers en zuren, ook heel veel vitamine C mee binnen.
De suikers en zuren zijn natuurlijk niet goed voor o.a. je gebit.Wat is het doel dat je wil bereiken?
Reageren