- greetje12 augustus 2012 om 20:51
Ik heb een poosje geleden eenSonja Bakker-dieet gevolgd en ben ik in die weken 6 kilo afgevallen maar sinds die tijd is mijn menstruatie ook gestopt. Komt dit vanzelf weer terug en is dit schadelijk of zijn er wel middelen voor om dit weer op te wekken?
4 reactiesReagerenQuote13 augustus 2012 om 14:33Ook lichamelijke of geestelijke spanningen kunnen ervoor zorgen dat de menstruatie wegblijft, bijvoorbeeld bij:
Eetproblemen, sterk afvallen of erg mager zijn.
Als u erg mager bent, veel bent afgevallen of problemen heeft met eten, is het belangrijk om samen na te gaan hoe dit komt. Meestal komen de menstruaties vanzelf weer op gang wanneer u een gezond gewicht heeft. In onze praktijk kunnen we u helpen dit probleem aan te pakken.Lees verder/Bron:
Reageren
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBU14b.htmAnoniem113 augustus 2012 om 14:37anoniem 125 februari 2013 om 01:10hoi ik heb een vraag. Kan je menstruatie door afslankpillen wegblyven?heb namelyk 3 weken afslankpillen gebruikt en ben 4kg afgevallen. heb wel in die periode onbeschermd sex gehad met myn vriend de vraag is nu ben ik zwanger of komt het door afslankpillen.
ReagerenLana25 februari 2013 om 14:13@anoniem 1, doe een testje dan weet je het… de menstruatie kan inderdaad wegblijven door extreem afvallen, maar 4 kilo is niet bepaald extreem te noemen.
Lana
Reageren