- Romy9 maart 2012 om 21:25
Hallo!
Ik ben nu ongeveer twee weken bezig met een afvallen..
Ben begonnen met het boek van Sonja Bakker, maar door mijn onregelmatige leefritme, probeer ik wel haar richtlijnen te volgen, maar zit er soms ook nog wel naast. Ik probeer wel altijd rond/onder de 1200 kcal te zitten!Nu merk en lees ik dat iedereen 6x per dag eet.. Maar dit is echt de reden waarom ik slecht ben in dieeten.
Ik eet echt vaker dan 6x op een dag. Meestal 8-9 keer?Dat is nu ook wel vooral door mijn nieuwe dieet .. Maar toch.. Het is bij ons thuis altijd geweest: pak maar wat eten als je iets wilt. Nooit echt vaste tijden gehad..
Is dit echt heel erg slecht? Ik heb namelijk zo gevoel dat dit mijn stofwisseling echt gek maakt?
( Onregelmatig bedoel ik dit mee: moet soms werken, van bijv 12 tot half 8 savonds. Dan eet ik om 11u sochtends thuis, maar mag ik pas om half 5 bij het werk iets eten. )
2 reactiesReagerenBram22 mei 2013 om 20:33Je moet gewoon goed ontbijten. Goed je middag maaltijd eten en je avond maaltijd. Als je de nijging aan eetlust voorbeeld als dorst drink gewoon water. Als je honger pak gewoon fruit
ReagerenEmma23 mei 2013 om 13:57Inderdaad, het ontbijt is (wat ik altijd heb geleerd) de belangrijkste maaltijd van de dag. Als je dat niet overslaat, kun je gerust reduceren tot 2 maaltijden per dag. En als tussendoortje is er genoeg keus: fruit, evergreens, blikje mais…
Reageren