Zoeken Vraag het forum

hongergevoel

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • simone

Hallo,

Ik ben een vrouw van 21 jaar, 1.72 lang, 62 kg en heb altijd honger.

Ik sta s’ochtends rond half7 op met erge honger en eet dan ongeveer 4 sneeén brood met hagelslag. Daarna ga ik aan het werk. Ik heb lichamelijk intensief werk (werk op een paardenstal).
    Rond een uur of 9 krijg ik alweer een ernstig hongergevoel en ga me futloos voelen. Ik eet meestal niets in de hoop dat het hongergevoel weg gaat en neem vaak een cola’tje om de futloosheid proberen weg te helpen (niet dat dat werkt..)
    Rond 12 uur ga ik eten. Weet eet ik dan 4 sneeén brood, soms meer. Het zijn dan of tosti’s, of brood met hagelslag.
    Vaak duurt het dan nog geen uur en heb ik weer erge honger en weer ga ik me slecht voelen. Tussendoor neem ik een koekje (sultana of iets dergelijks..), maar dit stilt te trek weinig. Om 6 uur kom ik thuis van het werk en eet normaal avondeten met daarna een toetje.

Ik eet dus genoeg neeem ik aan, erg veel vind ik zelfs in vergelijking met hoe ik een aantal jaren geleden at, maar ik blijf de gehele dag een honger gevoel houden.

Bestaat hier een middel tegne om dit gevoel weg te krijgen? Ik ga me erg futloos voelen terwijl ik genoeg energie binnen krijg, maar voel me zo omdat mijn lichaam dit aangeeft..

Wat moet ik doen?

1 reactie
    Reageren
    Romy

hi!

Ik heb wel ongeveer het zelfde als jij..
    altijd een “honger gevoel”

Ik zou toch proberen om meer gezond en anders te eten..

Begin de dag eens met iets lichts, bijv een glas jus d’orange, een appel en een bak magere yoghurt. Misschien kan je hier een handje muesli bij doen, vult goed! Maar let wel op de kcal dan…

Dan neem je op de stal, je eerste boterhammetje met veel water ( koffie laat je maag ook wel wat vullen!!

Wacht dan weer een uurtje…

Eigenlijk moet je jezelf aanleren om na 2-3 uur pas weer iets te eten, want dan “heeft je lichaam echt honger”. Probeer dit met regel maat te doen, en dus je eten meer te verdelen over je dag!!

Ik hoop dat het iets helpt, en anders succes!!!

Reageren
Reageer op: hongergevoel
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.