Zoeken Vraag het forum

niet zwaar wel dik

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • little girl

Ik heb voor mijn lengte en leeftijd een goed gewicht, dat is gebleken uit meerde BMI tests. Toch heb ik wel een dikke buik. Wat voor dieet kan ik hiervoor volgen?

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Buikspieroefeningen kun je daarvoor doen.

Reageren
    Catootje

Beter de snelle suikers en vooral de geraffineerde suikers zoveel mogelijk vermijden. Die zorgen namelijk voor schommelingen in je bloedsuikerspiegel, waardoor hormonen en neurotransmitters worden ontregeld, onder ander insuline. Door ontregelde insuline ga je vet opslaan. Beter dus zorgen voor meer complexe koolhydraten en bij elk eetmoment ook eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels eten. Proberen vervangers te zoeken voor zoetigheid of eventueel natuurlijke suikers maar ook die met mate.

Bepaalde supplementen kunnen ook helpen bij het stabiel houden van je bloedsuikerspiegel. Zoals magnesium, zink, vitaminen B en D  en omega 3. Zo zitten in edelgistvlokken veel zink en chroom, die belangrijk zijn voor je bloedsuikerspiegel.

Reageren
Reageer op: niet zwaar wel dik
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.