Zoeken Vraag het forum

Hele lage bloedsuiker

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Romy

Hallo
    Ik maak me nu zorgen. Ik was even opgenomen op een ggz afdeling. Daar deden ze standaard bloedprikken via de arm. Ze kwamen dit smorgens doen. Ik had alleen koffie met suiker gehad. Hij zei dat mijn bliedsuiker erg laag was 2.3 ben daar erg v geschrokken. Toen hebben ze savonds voor het avondeten nog een keer in de vinger geprikt en was hij 4.2 dat was goed zeiden ze. En nog een keer voor het slapen gaan was hij 6.0 rond 22:00uur
    Hoe kan dit nou? Zo laag? Ik word er bang van. Ik ben vaker naar de huisarts geweest met klachten van lage suiker trillen enz. Ze hebben toen bliedgeprikt in arm maar was altijd goed zei hij.
    Ook eens bij assistente gewoon vingerprik. Was na ontbijt ook vrij laag zei ze…. Rond de 4
    Wat moet ik hier nu mee?
    Groetjes

19 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat is toch iets om met je huisarts te bespreken. Er zou een dag curve gedaan moeten worden en een bloedonderzoek om te kijken of er niet toch sprake is van diabetes

Reageren
    Romy

Meen je dat nou john diabetes?
    Ow 😰
    Ben wel bang nu

Reageren
    Romy

Want ben er vaker voor bij de huisarts geweest en was altijd goed zeiden ze. Maar hoe jan die de hele tijd zo laag zijn

Reageren
    Suus

Dat is dus aan je huisarts om uit leggen en verder te onderzoeken.
    Voor je nou helemaal in de stress schiet, bespreek het dus eerst rustig met je huisarts.

Reageren
    Suus

Ps
    Zo’n dagcurve wordt niet alleen gedaan om diabetes vast te stellen, maar ook om het uit te sluiten, zodat er verder naar een oorzaak gezocht kan worden

Reageren
    Romy

Ok dankjewel
    Heb vooor volgende week afspraak staan
    Groetjes

Reageren
    Romy

Hallo
    Ik was dus bij de ha geweest en heb een dagcurve moeten doen. T maakt bijna niet uit hoe vaak (im de 2 uur) ik eet of wat maar hij komt niet boven de 5.5 uit.
    Ik denk dat ik daarom ook zo slecht slaap en vaak rond 4 wakker ben of eerder dat hij te veel zakt.
    Wat zou dit toch kunnen zijn. Ik vraag me af of er meer mensen met dit rondlopen. Lijkt of ik de hele dag moet eten. Ben ook vaak erg moe.
    Groetjes

Reageren
    John (moderator)

En wat zegt de huisarts er dan van?

Reageren
    Romy

Die is er pas dinsdag en dan zou die ernaar kijken en mij bellen. Wat vind jij ervan?

Reageren
    Romy

Zou het ook met chronische hyperventilatie te maken kunnen hebben?

Reageren
    John (moderator)

Hyperventilatie heeft geen directe invloed op je bloedsuikerspiegel, behalve als je door de klachten minder goed gaat eten.
    Hoe oud ben je, hoe groot ben je en wat weeg je?

Reageren
    John (moderator)

Ik zie overigens dat je ook nog in een ander topic reageert. Dat is niet zo handig. Door verschillende info in de topics kun je zo afwijkende antwoorden krijgen. Je kunt voor jouw verhaal beter in een topic blijven. En vooral niet gaan googlen. Google geeft je geen antwoorden en je krijgt er alleen maar meer stress/angst door.
    Doe eens de test op:
    https://ademlab.nl/hyperventilatie-test/

Reageren
    Romy

Ja ik heb idd gereageerd bij : longen omdat ik benauwdheid heb ook.
    45 1.67 70 kg

Reageren
    John (moderator)

Doe eens die hyperventilatie test die ik stuurde.
    Je hebt overgewicht. Is er ook bloedonderzoek naar de schildklierwaarden gedaan? Anders zou ik dat in ieder geval met de huisarts bespreken als je er volgende week naar toe gaat.
    In ieder geval 1,5 uur- 2 uur na de maaltijd zou de bloedsuikerspiegel wel wat hoger moeten zijn. Volg je een dieet? Eet je wel gezond en ook minimaal 3 maaltijden per dag met tussendoortjes?

Reageren
Reageer op: Hele lage bloedsuiker
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.