Zoeken Vraag het forum

Hele lage bloedsuiker

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Romy

Hallo
    Ik maak me nu zorgen. Ik was even opgenomen op een ggz afdeling. Daar deden ze standaard bloedprikken via de arm. Ze kwamen dit smorgens doen. Ik had alleen koffie met suiker gehad. Hij zei dat mijn bliedsuiker erg laag was 2.3 ben daar erg v geschrokken. Toen hebben ze savonds voor het avondeten nog een keer in de vinger geprikt en was hij 4.2 dat was goed zeiden ze. En nog een keer voor het slapen gaan was hij 6.0 rond 22:00uur
    Hoe kan dit nou? Zo laag? Ik word er bang van. Ik ben vaker naar de huisarts geweest met klachten van lage suiker trillen enz. Ze hebben toen bliedgeprikt in arm maar was altijd goed zei hij.
    Ook eens bij assistente gewoon vingerprik. Was na ontbijt ook vrij laag zei ze…. Rond de 4
    Wat moet ik hier nu mee?
    Groetjes

19 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat is toch iets om met je huisarts te bespreken. Er zou een dag curve gedaan moeten worden en een bloedonderzoek om te kijken of er niet toch sprake is van diabetes

Reageren
    Romy

Meen je dat nou john diabetes?
    Ow 😰
    Ben wel bang nu

Reageren
    Romy

Want ben er vaker voor bij de huisarts geweest en was altijd goed zeiden ze. Maar hoe jan die de hele tijd zo laag zijn

Reageren
    Suus

Dat is dus aan je huisarts om uit leggen en verder te onderzoeken.
    Voor je nou helemaal in de stress schiet, bespreek het dus eerst rustig met je huisarts.

Reageren
    Suus

Ps
    Zo’n dagcurve wordt niet alleen gedaan om diabetes vast te stellen, maar ook om het uit te sluiten, zodat er verder naar een oorzaak gezocht kan worden

Reageren
    Romy

Ok dankjewel
    Heb vooor volgende week afspraak staan
    Groetjes

Reageren
    Romy

Hallo
    Ik was dus bij de ha geweest en heb een dagcurve moeten doen. T maakt bijna niet uit hoe vaak (im de 2 uur) ik eet of wat maar hij komt niet boven de 5.5 uit.