- Romy12 mei 2025 om 21:52
Hallo
Ik maak me nu zorgen. Ik was even opgenomen op een ggz afdeling. Daar deden ze standaard bloedprikken via de arm. Ze kwamen dit smorgens doen. Ik had alleen koffie met suiker gehad. Hij zei dat mijn bliedsuiker erg laag was 2.3 ben daar erg v geschrokken. Toen hebben ze savonds voor het avondeten nog een keer in de vinger geprikt en was hij 4.2 dat was goed zeiden ze. En nog een keer voor het slapen gaan was hij 6.0 rond 22:00uur
Hoe kan dit nou? Zo laag? Ik word er bang van. Ik ben vaker naar de huisarts geweest met klachten van lage suiker trillen enz. Ze hebben toen bliedgeprikt in arm maar was altijd goed zei hij.
Ook eens bij assistente gewoon vingerprik. Was na ontbijt ook vrij laag zei ze…. Rond de 4
Wat moet ik hier nu mee?
Groetjes19 reactiesReagerenJohn (moderator)
13 mei 2025 om 11:18Dat is toch iets om met je huisarts te bespreken. Er zou een dag curve gedaan moeten worden en een bloedonderzoek om te kijken of er niet toch sprake is van diabetes
ReagerenRomy14 mei 2025 om 07:43Meen je dat nou john diabetes?
Reageren
Ow 😰
Ben wel bang nuRomy14 mei 2025 om 07:45Want ben er vaker voor bij de huisarts geweest en was altijd goed zeiden ze. Maar hoe jan die de hele tijd zo laag zijn
ReagerenSuus14 mei 2025 om 08:22Dat is dus aan je huisarts om uit leggen en verder te onderzoeken.
Reageren
Voor je nou helemaal in de stress schiet, bespreek het dus eerst rustig met je huisarts.Suus14 mei 2025 om 08:23Ps
Reageren
Zo’n dagcurve wordt niet alleen gedaan om diabetes vast te stellen, maar ook om het uit te sluiten, zodat er verder naar een oorzaak gezocht kan wordenRomy14 mei 2025 om 17:05Ok dankjewel
Reageren
Heb vooor volgende week afspraak staan
GroetjesRomy21 mei 2025 om 22:24Hallo
Reageren
Ik was dus bij de ha geweest en heb een dagcurve moeten doen. T maakt bijna niet uit hoe vaak (im de 2 uur) ik eet of wat maar hij komt niet boven de 5.5 uit.
Ik denk dat ik daarom ook zo slecht slaap en vaak rond 4 wakker ben of eerder dat hij te veel zakt.
Wat zou dit toch kunnen zijn. Ik vraag me af of er meer mensen met dit rondlopen. Lijkt of ik de hele dag moet eten. Ben ook vaak erg moe.
GroetjesJohn (moderator)
21 mei 2025 om 22:28En wat zegt de huisarts er dan van?
ReagerenRomy22 mei 2025 om 18:49Die is er pas dinsdag en dan zou die ernaar kijken en mij bellen. Wat vind jij ervan?
ReagerenRomy22 mei 2025 om 19:04Zou het ook met chronische hyperventilatie te maken kunnen hebben?
ReagerenJohn (moderator)
22 mei 2025 om 19:17Hyperventilatie heeft geen directe invloed op je bloedsuikerspiegel, behalve als je door de klachten minder goed gaat eten.
Reageren
Hoe oud ben je, hoe groot ben je en wat weeg je?John (moderator)
22 mei 2025 om 19:22Ik zie overigens dat je ook nog in een ander topic reageert. Dat is niet zo handig. Door verschillende info in de topics kun je zo afwijkende antwoorden krijgen. Je kunt voor jouw verhaal beter in een topic blijven. En vooral niet gaan googlen. Google geeft je geen antwoorden en je krijgt er alleen maar meer stress/angst door.
Reageren
Doe eens de test op:
https://ademlab.nl/hyperventilatie-test/Romy22 mei 2025 om 21:04Ja ik heb idd gereageerd bij : longen omdat ik benauwdheid heb ook.
Reageren
45 1.67 70 kgJohn (moderator)
22 mei 2025 om 22:01Doe eens die hyperventilatie test die ik stuurde.
Reageren
Je hebt overgewicht. Is er ook bloedonderzoek naar de schildklierwaarden gedaan? Anders zou ik dat in ieder geval met de huisarts bespreken als je er volgende week naar toe gaat.
In ieder geval 1,5 uur- 2 uur na de maaltijd zou de bloedsuikerspiegel wel wat hoger moeten zijn. Volg je een dieet? Eet je wel gezond en ook minimaal 3 maaltijden per dag met tussendoortjes?